Inte så brått!

2013-08-06, kl. 06.30 - och Alfons och Inez har namnsdag. Grattis.
 
Vaknat upp till ännu en strålande dag - blå himmel och sol. Fast minns inte om det var särskilt varmt? Men nog blir det tillräckligt varmt för att barnbarnen ska ta baddag. Attans - har lite röjjobb åt dem!
 
Det gick bra att jobba också. Fast nog var man lite ovan. Tre försök innan jag fick iväg rätt manus till tidningen. Och en lång dag blev det. Kort middagsvila sen lite röj här hemma. Till jag ramlade över boken "Liknelseboken" (Per Olov Enquist). Liggandes på köksbänken i tidningshögen. Måtte vara en julklappsbok som jag glömt att läsa. Nåväl - fastnade med den och hade svårt att sluta.
 
Det häftigast som hände var att jag vann 300 kronor på Keno - 30 andra och jag. Tre personer vann 3 000 kronor. Det var högsta utdelningen igår.
 
Några av igelkottarna har nu återvänt till sin kvällsvard. Tror det är nya indivivder . undrar var alla andra tagit vägen?
 
Skönt att komma upp i tid idag. Fortfarande "sommartidningar" - tunna, Och igenkännande om Kurirens nyhet - studentbostäder som inte blir färdiga. I NSD nyhet om att husägare flyr Malmberget - sprickbildning.
  
Tycker inte man ska ha så brått med att riva ödehuset i Boden - där det makabra fyndet från styckmordet gjordes. Med tanke på Quickfallet - dragits i massor av år efter att morden skedde så kanske det kan vara bra att ta det säkra före det osäkra. Kuriren aviserar nyhten med en rad i menyn på ettan - men Expressen slår upp det ganska högt.
 
Själv har jag rätt brått - har avropat Bussgods för hämtning av en massa gods. Bäst att vara i tid på jobbet. För övrigt ska jag sammanstråla med mina tre grabbar idag - vid 9-tiden - lite avstämning av almanackor med mera.
Ha en bra tisdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback