Avdelningen onödigt kom-ihåg!

2013-12-04. kl. 06.30 - och idag har Lydia namnsdag. Och då fyller min fd partiledare Bengt Westerbergs son Jakob år. Apropå "#avdelningenonödigtkomihåg# Fast varför det är enkelt att komma ihåg är att mina barnbarns farfarsfarmor hade namnsdag denna dag. En riktigt snäll tant - som trots kroniska sjukdomar och mycket smärta aldrig klagade för egen del! Något för vår generation att ta efter?
 
Fast en ann tar ju varje tillfälle att klaga. Igår fick jag minsann vända om efter att ha tankat på Statoil - hade glömt telefonen hemma! Och väl vid jobbet var partiets parkeringsplats ockuperad av okänd - som dock förmodligen höll koll på när argatanten skulle komma - för han var ute och flyttade bilen snabbt.
 
Landstinget är ju som vanligt en källa till irritation. Förutom att jag igår fick kännedom om ett fall där sjuktransporten hem från en operation fungerat under all kritik. Förutom noll hjälp på den så kallade Komfortbussen - så fanns ingen anslutande taxi som utlovat. Efter mer än 3 timmars bussfärd. Och med en patient som hade både feber och sänka, Vid förfrågan om hur de kunde skicka henne med buss - blev svaret att de minsann sett att hon kunnat sitta och äta i matsalen! 
 
Och det andra är att jag fortfarande inte fått något svar från min mammografiundersökning - som genomfördes 8 november. Ringde och frågade den 19 november - då det skulle skicka en gång till. Men det kunde ta 3-5 dagar innan det nya skulle komma. Frågan om vilken postgång de använde - fick svaret goddag yxskaft . och än har det minsann inte kommit! Tur att man inte tillhör de mer nervösa typerna.
.
Lite missnöjd med vädret idag - åt blidahållet. Men kallarluft på väg hör jag just på TV. Nå tidningarna är lästa. Och där kan jag läsa att polisen gjort en lyckad knarkrazzia. På Sandviksgatan har det stulits en motorsåg - här hos oss har ytterligare en plogpinne försvunnit. Fick lust att fota de tydliga skoavtrycken - men det tillhör väl avdelningen onödigt jobb? Men hade minsann varit kul att följa dem överBerigården - riktning mot Skräddarsvägen, Landshövdingenvägen-Bomvägen?  Gläds förstås också över polisens framgång att stoppa den 17-årige biltjuven. Kan bara hoppas att familjen får den hjälp som behövs att leda tillbak "gossen" på en bättre väg!
 
Ledaren i Kuriren läsvärd - om avsaknad av mobiltäckning. Tydligen så ligger det en del i kritiken från Sven-Erik Bucht - ibland blir man immun mot budskap från det hållet - eftersom det oftast bara är populism. Skit dock att Kuriren ligger flera dagar efter med uppdatering av "opinion".
 
Nu dags att börja tänka på jobbet - idag blir det nog heldag - plus möte ikväll. Ska lyssna till fd stadsbyggnadschefen Dahlstål som talar om hur Luleå kan byggas attraktivare.
 
För övrigt kan ni bara veta att jag faktiskt tränade igår. Min mentala coach - jag själv - säger att jag ska glädjas åt det istället för att gräma mig över förra veckans uteblivna träning.
 
Ha en bra tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback