Blå kondom?

2013-12-04, kl. 07.00. Barbro och Barbara har namnsdag. Ett namnsdagsgrattis till Barbro Westerholm får stå för grattis till alla er som heter så. BW är förutom en utomordentlig engagerad och kompetent politiker - en riktigt fin och hel människa.
 
Hoppas ni kan ursäkta mitt mänskliga fel igår - gav er fel datum. Hoppas det inte ställde till?
 
Gårdagens stora nyhet var förstås Pisaundersökningen. Läs här Jan Björklunds kommentarer. Skulle vara klädsamt av oppositionspartierna om de också redovisade vad det velat göra annorlunda och vad de kommer att göra annorlunda - om väljarna - vilket gud förbjude - ger dem regeringsmakten. Noterbart att Sverige toppar i att elever uteblir och kommer sent till lektioner! Förhoppningsvis är detta uppstramat i de skolreformer som kom på plats 2011/2012.
 
För övrigt en bra skolledare i Kuriren. Även OA tar upp Pisaundersökningen. Ingen av dem länkbara - och som ni förstår "neutraliserar" de varann lite. Och riktigt intressant och roligt att OA efterlyser med statlig styrning av skolan. 
 
Har ont om tid denna morgon - sovit lite för länge. Synd - då jag njuter den här mörka tiden. Tänk så mycket möjligheter det ges att sätta upp kreativa ljusuppsättningar. Röd och gul, vit och grön - gör detsamma har jag sagt. Men nu läser jag i Kuriren om att Fritidsförvaltningen dragit ett blått ljusnät över granen på torget i Gammelstad. Den ska beskådas denna morgon. Passar perfekt då jag ska ha med kusinen till vårdcentralen. Angelica kommenterade det på FB - som om de dragit över en blå kondom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback