"En tunn skiva lax..."

2013-12-09, kl. 06.00 - hämtat tidningarna - och när jag tog dem i näven - kom orden "En tunn skiva lax - tretton kronor" - googlade men hittade det inte. Men visst måste det vara en Lars Ekborg?
 
Annars så det ju Anna som har namnsdag - grattis Grönlund Krantz och alla andra Annor jag känner. Och ni som gör egna julskinkor från grunden - dvs nu fått grisen slaktad - ni lägger nu ner skinkan i saltlaken. En stor rostfri hink rekommenderas - lägg på en flattallrik och lägg sen en tung sten ovanpå. Den som inte har någon sten kan nog få låna en från Bergårn - jag tror bestämt att den som användes här i huset numer ligger som dörrstopp vid källaredörren!
 
Lägger en helg i vilans tecken bakom mig. Iaf vila från jobbet. Var in på expen på lördagmorgon - men använde den mest som "uppehållsrum" en stund innan avfärd till Kåbdalis. Erkänner - lite jobb har jag gjort hemma vid datorn - men pyttelite.
 
Mycket julmarknader och sport på tidningarna idag. Framgångar för både Hellner och Kalla - inga pallplatser i stafetterna men riktigt härliga insatser av både. Bara de nu inte toppat för tidigt?
 
Ingen topp vad avser influensavaccin. Smittskyddsläkaren missnöjd - gamla, gravvida och kroniskt sjuka kommer att drabbas. Har själv fått ett erbjudande som jag inte nyttjat. Känner mig vare som gammal eller gravid!
 
För övrigt toppas båda tidningarna av i mina ögon positiva nyheter. "Teknik ersätter vårdpersonal" - låter väl inte så positivt - men det finns mycket gott med tekniken också. Kanske kan avstå "sällskapsroboten". NSD har om att Norrbottens läns landsting inför screening av pulsåderbrock. Och NLL är som vanligt sist ut med att införa nya och effektiva behandlingar. Väl dags att öka det statliga ansvaret för en jämlik sjukvård?!
 
Sa jag det - att vi har ett helt underbart vinterväder idag. Minus 23. Det "värmer". Nu väntar jobbet - känner mig jättesugen att ta itu med allt som ligger i "pipeline". Nu är det 10 arbetsdagar muck - plus förstås den där måndagen före julafton. Den kommer nog att behövas - för sen ska jag ha 14-dagars semester. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback