Reste sten efter broder Sven!

2013-12-05, kl. 07.00 - och Sven har namnsdag. Och på wikipedia kan vi läsa att att ett antal bröder reste sten efter broder Sven. Och inte nog med det idag har ynglingen fått en storm uppkallad efter sig - en storm som ska drabba oss idag - men mest i södra sverige tror jag. Och själv sitter jag bra precis på den plats där min farbror Sven satt och rökte sin morgoncigarett - men det var många, många år sen.
 
Försovit mig - till kvart över fem - så det blir bara några summariska rader här. Styr nämligen inte efter min avresa själv idag - Jörgen ska hämta upp mig.
 
Igårkväll var jag på publicistklubbens möte om den beryktade väggen. Det man kan konstatera är att "mediasällskapet" kommunicerat sina ideér mycket dåligt. Verkar som om det inte kommer att bli något idiotstopp på nättidningarna. Och uppenbarligen har de svängt med den starka opinionen. Och hoppas verkligen att de säger upp avtalet med den PR-byrå som stått för den osmakliga annonsserien!
 
"Mina pojkar" - Jens och Thomas stod annars för mycket av nyheterna igår. Thomas röt till mot kommunens kommunikationschef som uppenbarligen missat att han INTE är presschef för S. Och Jens fortsätter sin kamp för bättre fosterdiagnostik. Märkligt att NLL hela tiden ska vara steget efter i dessa fertilitetsfrågor. Istället för den normala - långt ifrån riskfria . metoden kan man nu testa ägg för riskgrupper i förväg. Nåväl - Jens fick iaf till en återremiss så förhoppningsvis går det igenom nästa gång.
 
Kunde också glädja mig åt att Enars minnesfond delade ut uppmuntran till personer som sätter guldkant på tillvaron för såna som verkligen behöver det. Stolt över folkpartisterna i Älvsbyn som gjort detta möjligt. 
 
Hade varit mycket att utgjuta sig över idag - men som vanligt räcker inte tiden. Nu göra mig färdig för en effektiv arbetsdag. Blir buss hem - och sen blir det att ta sig till stan för ytterligare en kvällsaktivitet i veckan,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback