Frän Bengt till Anders

2013-02-20, kl. 06.30. Idag gratulerar vi Vivianne - som tydligen får fira sin namnsdag utan att dela den med någon. Och de är minsann vår distriktssköterska Vivi värd - kram.
 
Har allt på en att-göra-lista nu - effektiv dag på jobbet igår. Fick undan allt akut - och har nu tytt alla mina minneslappar och förtecknat vad att göra på en fin lista. Ingen träning igår - det var planerat så - men väl lite träningsvärk.
 
Efter jobbet blev det en runda på stan - kort variant. Inköp doppresent och en snabbis in på klädaffären som jag nu bara inte ens kommer ihåg vad den heter. Fina vårkläder inkomna på - Magnefique - så var namnet. Kvantum sista anhalt - och lite fruktkomplettering blev två stora påsar med diverse.
 
Vilket resulterade i nästan 3 kg färdig köttfärslimpa. Och dit det å bär - tog upp 4 liter lingon - som ska omvandlas till sylt.
 
Upp i tid idag - 04.30 - okej då - erkänner 04.40. Slösar med tid när jag har den - så snart blir det att skynda på igen.
 
Tidningarna lästa - i NSD ser jag att Bengt ersatts av Anders. Dvs det finns numer fler vd:ar i toppen av de största företagen som heter Anders än vad det finns kvinnor i dito. Inte annat nytt än att Bengt nu kvoterat in Anders. Swedenmark skriver på ledarsidan.
 
Båda tidningar toppar - inte helt oväntat - med misstankarna om fusket vid LKAB, Törnman upprörd i NSD - Kuriren har släppt ned nyheten långt ner på menyn i nättidningen.
 
Och lilla - invånarmässigt -  Arjeplog placerar sig i riksmedia - både TV och Expressen. Ottosson vill har frihet att snusa på sina arvoderade sammanträden - trots att kommunens anställda inte får göra det under arbetstid. Det är uppenbarligen lättare att lära andra än att leva efter egna beslutade regler. Tycka vad man vill om tobaksförbudet kan man ju - men finns det nu så är det väl rimligt att även beslutsfattarna följer sina egna beslut. Nu förtäljer inte historien hur Ottosson ställt sig till förbudet som sådant - men jag misstänker att han kräver att medborgarna i övrigt följer fattade beslut - även om man inte gillar dem.
 
Ja vad hjälpte det att jag steg upp tidigt - nu har jag förslösat den tiden med att hålla ett sävligare tempo. Idag blir det en lagom dos med jobb och förhoppningsvis sen träning. Event. svarttaxi för barnbarnet Sara som ska hem från skolan bärandes skidutrustning - men ska nog gå att trycka in båda.
 
Och så inser jag att det är dags att tillönska er en bra onsdag - huj vad tiden flyger fram. Vi måste ha jäkligt roligt allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback