Inget upphetsande

2013-02-03, kl. 07.00 och vet inte ens vem som har namnsdag.
 
Så jag får väl länka Ipsos så att texten blir svart. Om den nu heter så. Det har gått inflation i opinionsmätningarna så nu möter man dem oftast med en gäspning. Annar var det förr - en gång i världen då det bara fanns Sifo.
 
Man får inte slå på dem som redan ligger - men måste ändå berätta att det perfekta tåget - Norrtåg kl. 05.58- som skulle ta Anne hem kom aldrig. Skylten visade först avgång 05.58 - men slocknade - ingen annan information heller. Och ändå upplysningen när hon ringde var att hon skulle gå in på sjukhuset - och vänta på SJ-tåget som skulle avgå 08.01.
 
Själv låg jag kvar i sängen - lyckades pricka in Da Capo mellan 6-7 , perfekt start på en ledig lördag. Sen blev det basket i Antnäs där Saras lag besegrade Skellefteå med en poängskillnad av ca 50. Såna matcher inte så roliga - man börjar ju tycka lite synd om motståndarlaget med sån klasskillnad.
 
Lyckades klara mig från "mello" som alla kalla Melodifestivaren numer. Korvstoppas med musik gillar jag inte. Blev lite bokläsning istället.
 
Nu har jag hämtat in DN till kusinen. Själv har jag vandrat på nättidningarna - men utöver "mello" - inget upphetsande att kommentera. Storseger för Luleå Hockey mot Brynäs - med 5-1 - kan väl vara värt att notera. Har för mig att en del vänner var lite kaxiga efter Luleå förlust i Gävle?
 
Fortfarande härligt mörkt på morgonen - känns mysigt att sitta här inne i värmen och titta ut över Berigårn. Tre meddelanden från Svenska Spel har jag också mottagit - inga vinster alls den här veckan heller. Anitas och mitt tioveckorsspel på srykttipset har spelats så länge - med samma rader - att det nog borde benämnas antikt. Snart måste det väl ändå bli en vinst av högre karat?
 
I väntan på den är det väl bara att ligga i selen. Hemmaröj på förmiddagen - sen till jobbet. I morgon ska jag valbereda med SV i Stockholm - och några grejor på jobbet som måste åtgärdas före.
 
Ha en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback