Mycke nu..

2013-02-11, kl. 21.30 (den 10/2) - och pappa Yngve har namnsdag. Saknar honom extra i fettisdagstider - ingen gjorde bruna bönor och semlor som han. Tränar idogt!
 
luras lite för er som ser det här på morgonen den 11. Det är som sagt mycke nu - och stora ambitioner om vad som ska hinnas med.
 
Så jag smyger ut detta inlägg så att inte kusinen ska tro att jag fortfarande ligger och drar mig.
 
Nu är bruna bönorna blötlagda, korven och fläsket stekt - de ligger just nu tillsammans och "gifter sig", semlorna väntar bara på grädden och florsockret (eller pudersockret som vi säger) - sen är det klart för stora tabberaset i Berigårn i morgoneftermiddag.
 
Och eftersom jag måste hem tidigt och koka bönorna - och före det ska hinna på Viktväktarna - måste jag vara tidigt på jobbet.
 
Så därför ska det vara mycket till som pockar på innan jag hinner in här och skriva. Kan till och med hända att det är mycke nu inför tisdag morgon också - men då får ni en hint i morgonkväll. På tisdag ska vi nämligen hinna träffa vår integrationsminister Erik Ullenhag innan vi överlämnar honom till Kraftsamling.
 
Ha en bra måndag - alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback