Upptriggat

2013-02-14, kl. 07.00 - och Valentin har namnsdag - grattis - men honom har väl alla glömt - upptriggat till Alla hjärtans dag. "Kommersen" har verkligen lyckats, Gläds över Kuriren som nöjer sig med en sida "hjärtehälsnigar" - nyfiken som jag är måste jag se om jag känner några - jobbigt med flera uppslag.
 
Trevligt också av NSD att spegla Alla-hjärtans-dag på ett lite annorlunda sätt - med reportage från Hjärtcentrum Sus. Följs dessutom upp i Extra ed artikel om en "livepatient".
 
3,2 miljoner för en trea i Tutti-Fruttihusen har triggat upp båda tidningarna - "värsta" affären ever. speglas av både NSD och Kuriren - som toppnyhet.
 
Påminner mig om att önska mina vänner i Gävle lycka till med nya boendet . flyttar tvärs över gården efter nästan 45 år i samma lägenhet.
 
Är övertygad om att de inte tror att de kommer att få bo gratis i nya lägenheten heller - man bara häpnar när normalbevågade människor tror att det är möjligt . ordföranden i Reumatikerförbundet. Fri städning och årskort på SJ har gått samma skattefria väg..
 
Gårdagens UG har gett eko i lokalpressen också - Norr Portens vidlyftiga affärer - såg det bitvis. Pinsamt med folk i så ledande positioner som frankt ljuger framför kameran - för att sen få pudla hur mycket som helst. Blir spännande med nästa UG - som kommer först om två veckor - från idrottsvärlden. Har jag hört att det skulle handla om Leksand?
 
Tänker att någon skulle göra en lista över alla "skandaler". Begränsa det till 2000-talet och till att handla om girighet och egen vinning. Hur lång skulle inte den listan bli? Hur länge kan det här pågå? Eller blir vi så avtrubbade att vi inte bryr sig. Kan ju bara konstatera att Toblerone numera inte är mer än förnamnet - och knappt det.
 
Och inte blev det någon träning igår heller . på tal om upptriggad. Stessade - och när kopiatorn började krångla då rann det bara över. Varför jäklas den alltid bara då det är brådis och ont om tid?
 
Men efter en lugn hemmakväll - då jag gjorde allt långsamt - känner jag mig nu nedtaggad till normalnivå. Redo för en ny bra dag. Såg på FB att Thomas var uppe redan halvsex - kan månne innebära att kaffer är färdigt då jag kommer?
 
Och så skulle det tränas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback