Värsta sovet!

2013-02-24, kl. 08.00 - och idag har jag ingen aning om vem som har namnsdag - så jag lägger ut en uppmaning till alla journalister som skriver ner Hellner - att åk själv får du känna hur det känns. Så har vi iaf den glädjen av dem att de gör min text svart.
 
Leveransen av kusinen till Kallax - och Norwegian skötte sig bra sen - och kom i tid till Arlanda. Själv åkte jag in till jobbet då affärerna inte hade öppnat kl. 9. Insåg att där fanns en del "ogjorda" som skulle må bra av att komma i sjön.
 
Åkte sen till Magnefique för inköp av ett par mirakelbyxor - men kom ut med två blusar, en byxa och en illgrön fräck liten jacka. Inga mirakelbyxor - men de hämtar jag när jag får ett sms från affären.
 
Åter till jobbet - och gjorde det. Men då hade skid-VM börjat - och ingen tid för förflyttning, Åkte sen strax före herrarnas började - och var hemma för att se det mesta. Gillar inte särskilt mycket de här tävlingara där skidorna mest ser ut som en tändsticksask man spiller ut - grötigt - och vem kliver vem på skidorna och knuffas. Tacka vetja gamla tiders 5.milalopp  i klassisk stil - fast i det här snuttesamhället vi lever i har väl dessa nästan avskaffats?
 
Melodifestivlen har jag ingen åsikt om -klarade mig. Somnade helt enkelt framför TV:n och har sovit värsta långa natten - och haft värsta långa sovmorgonen - till klockan 7. Kan undra om även jag drabbats av något RS-virus?
 
Absolut inget på nättidningarna att skriva om - möjligen att Skellefteå vann över Luleå. Fast väl inte helt oväntat då Skellfteå faktiskt krossade svenska mästarna Brynäs här om kvällen. Det ni Anita och Bernt!
 
En villa i Arvidsjaur förstörd i brand - och en bil som voltade på E10:an - inte en enda misshandel eller annat fyllebråk. Kan det bero på att lönen kommer först på måndag. Eller att tidningarna dragit ner ytterligare på helgpersonal?
 
Nu slut från mig i den här rutan. Idag ska jag göra det ogjorda hemma. Plus laga lite mat. Ta det lugnt helt enkelt - kan hoppas på lite underhållning i form av skidor på TV? Och så avslutar jag dagen med ett pass basket - Saras lag i Gammelstad.
 
Ha en bra söndag. Vem vet - händer det något idag - kanske jag tar en "rökpaus" vid datorn och bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback