Prickfritt

2013-07-07. kl 08.00
 
Idag firas 47 års prickfritt körkort. Nu Den 7/7 1966 körde jag upp - på vänstertrafikens tid. Och under länken körkort ska ni inte hitta något - men har "löspluggen" tagit så skriver jag nu med svart text.
 
Torsdag, fredag och lördag ska alltså nu redovisas. Torsdag joibbade jag - hade "jour" för leverans av 9 kartonger valsedlar till Fria liberaler i Svenska Kyrkan. Om de kom också - men snälla posten bara in allihop så jag behövde inte lyfta ett finger. Fick däremot lyfta mycket för att packa för Pajala marknaden. Ett lass kördes ut till husvagnen i Alvik - och resten lastades i Passaten som Lotta körde fram vid 18-tiden.
 
Fredag startade med uppstigning 03.45 och avfärd hemifrån 05.00. Sen avfärd med bil och husvagn från Timmermansgatan kl. 05.30. Ankomst i mycket god tid till Pajala - där vi mötte solen efter en annars mulen färd. En fantastisk dag i Pajala - med möten av vänner och bekanta från när och fjärran. Den avslutades inte förrän kl. 22 då jag ankom Berigårn.
 
Lördag blev lite dagen efter - "bakis" efter den intensiva fredagen. Gick inte med många knop - men fick iaf till ett surströmmingskalas kl. 18. Gänget som kom från Pajala förplägades med strömming till de vuxna och köttbullar till ungarna. Och jordgubbar, maränger och grädde till efterrätt. Och igelkotten som uppvaktade oss vid matbordet - ufordrades med både det ena och det andra.
 
Minns att det ryckte i "bloggtarmen" för någon dag sen - både SSU-skandalien och efterdyningar till Sensia höjde adrenalinhalten. Dock räckte inte tiden. För övrigt håller jag på att få rätt i SSU-skandalen - 10 misstänkta men skarara som kommer åtalas betydligt färre. Några sägs ha gjort det för egen vinnig - dvs för att få pengar till sina egna löner. Jag sa det ju - det blir några tjänstemän som offras - de var ju så tydligt att högt uppsatta förtroendevalda skyllde på "ombudsmännen" redan från början.
 
Nå nu ligger iaf två nästan arbetsfria veckor framför mig - och först i pipelinen en helt vanlig söndag. Ska börja med målning - och sen blir det gräskippning av cirkus en fjärdedel av tomten. Så får vi se vad dagen i övrigt har i sitt sköte. Pajalagänget - thomas och Jörgen lär väl anlända hem framåtkvällen - får se var de landar och om det ska packas ur och upp lite marknadsprylar.
 
Och solen skiner från en klarblå himmel - kan inte bli bättre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback