V-dagen och/eller F-dagen

2013-07-14. kl. 08.00 - och frågan är om det är V-dagen och/eller F-dagen idag? Kronprinsessan Victoria fyller år - och stor fest på Öland! Men vi glömmer inte att Folke har namnsdag - och grattar Thomas med extra namnet Folke.
 
I tidningsstället på Maxi såg jag för övrigt att Estelle skulle få ett syskon. Så det blir till att speja in magen idag.
 
Igår var jag och jobbade ett antal timmar. Lite grått och småregnigt på morgonen. Men så fort jag satte in foten på expen var det läge att dra ner markisen. Vad gör man inte för sina semestrande medmänniskor - jobbar så att det får sol.
 
Blev bjuden på middag när jag kom hem. Och sen var det fotboll för hela slanten. Italien vann över Danmark - något orättvist kan jag tycka. Sen satt 5-0 för Sverige mot Finland väldigt gott. Och sen sov jag gott - och ända till 06.30 idag.
 
Hämtat in DN och kollat av vädret. Blå himmel och strålande sol - men ynka 12 grader - och storm. Oavsett få måste det bli gräsklippning idag.
 
Mer än så här blir det inte. Verkar inte ha hänt särskilt mycket vare sig i närområdet eller stora vida världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback