Glädje i smått

2013-06-28, kl. 06.30 - och på temat glädje i smått börjar jag med att gratulera Leo som har namnsdag. Tänk att få trona där som ensamt namnsdagsbarn - med blott tre bokstäver. Fortsätter att förundras över hur de tänker - de som bestämmer hur namnsdagarna ska se ut?
 
Har inte vågat skriva det ens på FB - men jag sov över basketmatchen igårkväll. Skulle vila några timmar när jag kom hem vid 16-tiden - och orkade inte ta mig upp från soffan förrän vid 21.30 tiden. Inte ens för att slå på radion klockan 8 då basketen började. Telefonsamtal hade jag också missat.
 
Nå det hade de goda med sig att jag gav mig tid att lyssna till reprisen av Peter Wolodarskis sommarprogram. Mycket lyssnarvärt.
 
Och när jag nu sitter här på morgonkulan noterar jag att regnet spolat bort en värsta fågelskiten på mitt köksfönster. Och att temperaturen faktiskt är 16 grader trots att solen gömt sig rejält. Fortfarande nöjd med sommarvädret!
 
Tidningarna lästa. NSD toppar med "Fallet Vatchareeya". Börjar kännas frustrerande att upplösningen dröjer. För mig känns det ofattbart att en ensam person skulle klarat detta utan att någon lagt märke till något?
 
Myggplågan i Övertorneå har fått högt nyhetsvärde i NSD. Insändaren från papperstidningen är utlagd på nätet klockan 05.00 - med möjlighet att kommentera.
 
Kuriren meddelar att "Luleå centrum växer norrut". Om detta har jag svårt att få någon bild på näthinnan. Får köra lite extra sakta förbi idag. Kurirens andra nyhet är Kirunafestivalen - ettan+plus sidorna 15, 26 och 27. Man undrar om Kuriren försöker sig på en inbrytning på den dominerande NSD-marknaden i Kiruna.
 
Igår missade jag för övrigt en uppseendeväckande nyhet. På insändarsidan. Där Karl Petersen gick ut och dementerade att han stödjer Ingela Lekfalk som nytt landstingsråd. Om jag förstått det rätt så är det Karls hemma S-förening som nominerat henne. Och nu besvarar han en insändare - där han inte ens är apostroferad - och meddelar att han inte tagit ställning än om vem han ska stödja som landstingsråd.
 
Och PSG i helgen - missar det mesta. Får hoppas att Lisas lag går vidare så det blir matcher på söndag. Idag skulle jag kunna hinna med matchen kl. 17 - men det känns som jag behöver förbereda mig för den långa dag det blir i morgon. Malmfälten väntar - lite småhemligt än.
 
Nu mot jobbet - och med osedvanlig otur så kommer en massa kyrkovalsedlar idag - då både Thomas, Jörgen och Jens rymt fältet. Alla i och för sig med mitt goda minne.
 
Ha en bra fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback