Glatt överraskad!

2013-06-06 - kl. 09.00 - och Robert och Robin har namnsdag - grattis. Denna sanning om vem som har namnsdag har jag hittat i E-tidningen. I brist på bröd så äter man limpa dvs inga papperstidningar idag. Vilket jag förstås glömt bort - och blev besviken då lådorna var tomma.
 
Har aldrig kunnat förlika mig med e-tidningen - zoomning och rattande av den har inte varit min starka sida. Men idag provade jag. Och blev glatt överraskad- För det första att jag kom in. Undrar om det betyder att jag registrerat mig? Vilket jag iaf inte minns! Och glatt överraskad över att det gick så lätt att "ratta" den.
 
Nöjd med dagen igår - uppehöll mig runt kamerala uppgifter i närheten av bokföring - gillar! Plus lite andra akuta saker. Blev rätt lång dag på jobbet. En del tycker jag är tokig som jobbar så där minst 3 gånger så mycket som jag har lön för. Men har man som jag varit i en situation där jag inte orkat jobba - hur gärna jag än ville - är det bara LYCKA att orka hugga i.
 
Sommar det är fotboll det - på Likoarena - Alviks 00/01 mot Gammelgården/Töre SK. Oavgjort - i en match med massor av dramatik och lärdomar. I ungdomsfotbollen blir man utvisad 10 minuter - vid första gulakortet, Vilket först drabbade motståndarlagets målvakt - och sen ytterligare en utespelare.
 
Intressant - och lite skrämmande artikel om närvaron på fullmäktige. Eller snarare frånvaron. Så länge man täcker upp med ersättare tycker jag det är okej mot väljarna - ersättarna är ju faktiskt också valda. Men när det gapar tomma stolar i församlingen är det ett hån mot väjarna och demokratin. Men den "pointen" missar artikelförfattaren med att bara nämna att det förekommer. Här borde det hängas ut!! Elaka tungor säger att det i ett parti är "förbjudet" att avgå - även om man inte kan sköta sitt uppdrag. För då kommer nya personer att räknas fram av länsstyrelsen - och dessa kanske inte är så välkomna? Men det är förstås bara elakt förtal??
 
För övrigt vill jag ha mer morsdag till folket. Ser att morsdagsblomman har kollapsat och vinet är urdrucket sen i lördags.
 
Nu ska jag förbereda firande av nationaldagen. Putsa upp både mig och blåklintshatten. Och eftermiddagen får jag ägna åt gräsklippning - gilla mycket under förutsättning av solen skiner!
 
Så får vi se om det hinns med så mycket annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback