Järnnätter

2013-06-04, kl. 06.30 - och vem tusan var det nu som hade namnsdag? Kollen ger vid handen att det är Solveig och Solbritt. Grattis tjejer!
 
Själv kommer jag att tänka på järnnätterna och började fundera när de sas vara. Googlandet gav en ännu diffusare bild. Allt från maj - till mitten/slutet av juni. Någonstans 7 - 10 juni känner jag igen. Men att det skulle vara startdatum för att sätta mandelpotatis håller jag inte med om. "Pererna" skulle ner i jorden redan i maj - om det inte var något extremt blöt och kallväder.
 
Det var plus 8 för en stund sen - och mul. Därav tankarna på järnnätter och att vi snart kan börja klaga på sommaren igen. Så man känner igen sig.
 
Apropå att klaga så känns det smått patetiskt när kommunalrådet Niska ryter åt  "råkapitaliserna" - samma råa kapitalister i vars glans han solade sig för inte så länge sen - då han tonade fram bilden av Pajalas frälsare. Hörde flera igår som reagerade som jag - och ser att JE tagit upp tråden på ledarsidan.
 
Och idag ska det avgöras Ja - eller konkurs för Northland. Vi håller tummarna - och hoppas att Pajala marknad får bli den positiva och glada tillställning den brukar vara.
 
Gårdagen blev en kort arbetsdag igår - iaf om jag ser till "lönearbetet". Hem vid 15-tiden och ägnade mig åt gräsröj. Förstås inte bra för min hosta - men nu är det klart. Och helt sjukt underbart väder. Dock har det kommit ett antal myggor som stör idyllen.
 
Idag ska jag börja dagen ute på Alviksskolan. Lisas 6:or som ska visa upp något arbete det gjort. Klockan 8 startar det och jag ska hämta upp Doris - så får jag säkert morgonkaffe. Sen blir det jobbet - och håller mulet i sig så kanske jag gör en rejäl arbetsdag idag - ska ju hinna kompensera röda torsdagen.
 
Skickar så här på slutet en grattishälsning till mitt kusinbarn David i Koskullskulle. 26 år idag - hipp - hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback