Motig dag

2013-06-25, kl. 06.30 - David och Salomon har namnsdag, Grattis! Bibliska namns båda två kan jag tro!
 
Måndag började bra - men tårtbjudning på jobbet - 70-årstårta från Lars. Tappade dock jobbgnistan och gav upp före klockan 12. Hem till solen. Dock sista chansen före sommaren för invägning hos VV. Åkte tillbak till stan - och vad hände? Ett rejält stenskott på Notviksrakan. Inte för att jag blivit beskjuten tidigare - men jag fick precis känslan av ett skott från motsatta körbanan. En rejäl "ros" på framrutan. Och sen + 1,3 kg! Motig dag! Vägdes dock upp av att träffa barnbarnen och äntligen få se en basketmatch. Härligt med kvartsfinal!
 
Tisdag börjar iaf inte så dåligt. Plus 16 grader halvsex - det är minsann godkänt! De tunna tidningarna är avverkade, Stora nyheten - att Sensia lägger ner tre vårdcentraler. Inte konstigt så motarbetade det varit av landstinget. Minskad ersättning från landstinget med tio procent - då kan det inte funka. NSD toppar papperstidningen med detta. Medan Kuriren har en annan nyhet från landstinget - att det tilltänkta nya landstingsrådet vill tysta anställda. Lekfalk har dessutom försökt efterforska uppgiftslämnare. Början till slutet på den karriären?
 
Och NSD:s ledarsida överraskar med en något ödmjuk/balanserad ledare - om arbetslösheten. På Kurirens ledarsida förvånar JE negativt - med att förorda en progressiv TV:skatt! Pomperpossaeffekter tycks helt glömd! För övrigt har NSD börjat lägga ut ledarna med fördröjning - inte länkbar än iaf.
 
Tiden drar ifrån mig som vanligt - nu måste jag påbörja förberedelser för dagen. Måste hinna förbi verkstan och be dem kolla stenskottet - och troligen beställa en ny ruta. Tror faktiskt det är hål igenom - har dock inte vågat "peta". Sen bär det iväg till Kalix för sammanträde med styrelsen för Kalix Folkhögskola. Trevligt uppdrag - men varför mitt i sommaren?
 
Ha en bra tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback