Skriver 9 juni

2013-06-09, kl. 08.00.
 
Skriver 9 juni idag. Upplelvelsen när jag tittat ut över gården är att det minst är en bit in i juli. Växtligheten i värsta grönska och blomning. Och mentalt känns det nästan som hade jag upplevt en hel sommar redan. Otroligt väder - som fortsätter även idag!
 
Igår for jag till Gammelstad i tron att jag skulle se tre matcher - och komma hem vid 15-tiden. Det visade sig bli fem matcher, hemkomst kl. 19 och en bronsmedalj till Lisas lag.
 
Missade alltså prinsessbröllopet. Tur jag inte är med i rojalistiska föreningen - då hade jag väl blivit utesluten. Tycker dock att tidningarna ger kompensation både i ord och bild.
 
Brukar ju hävdas att kriminaliteten går allt längre ner i åldrarna. Om det är sant så verkar det som om det sprider sig i båda ändar - 70-åring försökte råna systembolaget. Mest nyheter i den kalibern på lokaltidningarna - fylla och misshandel. Och ingen politik hittar jag heller.
 
Borde åka och jobba några timmar idag. Mot det talar vädret. Börjar nu iaf med att hänga tvätt. Och kanske köra en masin till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback