Tecken i skyn?

2013-06-23, kl. 07.30 - och då gratulerar vi Adolf och Alice. Och tar vi de inofficiella också så inkluderar vi Alicia och Oden. Grattis alla!
 
Så var midsommarhelgen över - nu går vi mot mörkare tider. Och vädret kan redan nu skjutsa ned en i skoskaften. Sitter vid köksbordet och tittar efter tecken i skyn. Är det verkligen möjligt att vi ska få ytterligare en sur-, grå- och blåsig dag? Måhända har vi blivit lite bortskämda - för trots allt är det ju inte särskilt kallt - +15.
 
Helgen har varit bra - alldeles för mycket god mat och annat godis förstås. Tror jag avstår invägning på Viktväktarna i morgon. Föresten så är ju den nya metoden 5-2. Vilket om jag förstått rätt innebär att man svälter - högst 500 kalorier - i två valfria dagar - och sen äter som vanligt resten. Hmm. Fast på SvD hittade jag en "artikel" om att köpa en Gi-box - hade hjälpt en gubbe att gå ned 13 kg på ett halvår. Tänkte att det var märkligt - så ju ut som en annons för bantningsmedel - och nu när jag skulle söka länken - eller detta kryptiska meddelande - var den försvunnen. Mysko - förmodligen lika myskot med boxen.
 
Igår hade jag besök av kusin Annlo med Micke och Gabbe. Kom från Turkiet - med ett fyra timmar försenat plan. Åt middag hos mig för att sen åka vidare mot Gällivare. Över Nattavaara för att inhämta två utarrenderade hundar.
 
Från gänget i Frankrike kom rapporter om avverkade sevärdheter - och SHOPPING. Jens tog snabbtåget till Lille och såg förlustmatchen mot Turkiet. Själv lyssnade jag på den på radion. Kanal 10 lyser med sin frånvaro hos mig.
 
Vandrat runt i nätets mediavärld men inte hittat något som sticker ut. Här hemma lite fyllor - både till lands och sjöss. Man död i Haparanda - misstänkt mord men avskrivet som olycka.
 
Och vädret bara fortsätter att vara. Får väl ta hand om diskstället då - och tömma det. Sen vete fåglarna vad jag ska ta mig till dena gråa dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback