Dåligt orienterade

2013-03-12, kl. 06.45 - och Greger har namnsdag. Grattis! Vackert namn tycker jag.
 
Bra dag igår - nöjd med den - fastän det inte blev någon träning. Ett medvetet val - men när jag kom hem såg jag att jag inte ens hade haft träningsväskan med mig.
 
Jobbade för länge för att det skulle vara bra för kroppen - det finns fortfarande någon spärr vid 5-6 timmar - sen är det som om proppen går ur. Men det beror väl lite på hur intensivt det är. Igår slaktade jag massor av dåliga samveten och energitjuvar. Fast känslan att vara ikapp - brukar hastigt kunna vändas.
 
Iaf sov jag middag i nästan 3 timmar - och inga problem sen att somna redan strax efter 22. Kusinens svärdotter - som är hemma i Bergårn med en 5-åring och en 9 månaders baby - berättade att man på BVC säger att sömn föder sömn - för barn upp till 4 år. Själv tror jag det gäller upp till 64 - minst.
 
Reta sig på något ska ingå i morgonens tidningsläsande. Nättidningarna har i mina ögon chanserat - och idag noterat jag att de är dåligt orienterade om vad som är lokalt. Under "senaste nytt lokalt" hittade jag Solna, Piteå och Skellefteå. Och sist på listan planeten Mars. Ser nu att den kopletterats med två renar som kört över i Murjek - hur det nu överhuvudtaget kan platsa som nyhet?
 
För övrigt har de senaste tiden varit flera så kallade scoop som presenterats samtidigt i NSD och Kuriren, Kan det vara lyhört i media huset?
 
Dock idag presenterar Kuriren nyheten om att Kurt-Åke Hammarstedt fått sparken som chen för regionala enheten på NLL. Faktiskt inte en rad i NSD. Och faktiskt inte ett ord om varför - vare sig från politiken - Kent Ögren - eller tjänstemannasidan - Gunnar Persson. Och själv vet Kurt-Åke inte alls varför. Lite sovjetutrensning över det hela? Särskilt med tanke på att de hävdats att den anställningen hade rätt mycket med partibok att göra. Väl bara jobbat hos rörelsen närstående som SSU och HSB. Få se om media mäktar med att ge oss en förklaring.
 
Apropå SSU-fifflet så börjar det röra på sig. En ny misstänkt delgiven misstanke - undrar vad som menas med "en ny" är det ingen av de tidigare nämnda? Skönt iaf att polisen lovar att de ska bli färdigt under våren.
 
Sorgligt - och så jäkla onödigt - men skoterolyckan som krävde livet för en ung Sunderbygrabb. Och i skuggan av rubrikerna finns familj. släkt och vänner vars liv ställs på ände. Och tänker på kompisen som försökte dra upp honom men inte orkade. Chockad - enligt tidningarna - men det lär väl bara vara förnamnet.
 
Hör på nyheterna om hur polisen under en tidperiod jag inte uppfattade fått rätt många fler miljarder till sitt förfogande - en rejält ökning av resurser alltså. Men under samma tid har brottsuppklarningen minskat - rätt mycket  det också - fast åt fel håll. Det borde verkligen genomlysas och debatteras. Fast nu ska vi väl ägna åt åt viktigare saker - som påvevalet - där det fortfarande bara kommer svart rök.
 
Avslutar med gratulationer - till Gun Byström - som fyller år idag. Grattis!
 
Nu ska jag själv med pigga glada ben - fast med bil - mot jobbet. Brejk på förmiddagen för en årlig kontrollbesiktning - hos husläkaren. Kan hoppas att hans prover och mätningar visar att jag mår lika bra som jag gör.
 
För övrigt ska jag nu - med omedelbar verkställande - ta fram mitt utgånga pass. Tänk om någon fantastisk resa bara ramlar över mig så där - och så står jag utan pass. Mardröm!
 
Ha en fin önsdag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback