Gratulationer!

2013-03-12. kl. 07.00 - idag gratulerar jag den äldre av mina underbara "prinsessor" - Sara Victoria - - namnsdag idag tillsammans med kronprinsessan Victoria - och en del andra som kanske stavar Viktoria.
 
Fin dag igår tillsammans med min nya arbetskamrat Jörgen. Så roligt att få in lite nytt blod till jobbet. Efter lunch slet jag mig dock från honom och tränade. Dagen blev inte sämre av att se basket i Antnäs - där namnsdagsbarnets lag vann över Överkalix med 123-19 - lite okul för Överkalix - men konstaterade att deras tjejer skrattade och var glad i slutet av matchen ändå.
 
Dock började den här dagen på för mig värsta sätt. Låg vaken vid halvfemtiden - drog mig lite - och vips var klockan kvart i sex.
 
Känns konstigt - men rätt - att känna glädje - om än förstås mycket dämpad - i att läsa att 24-åringen från skoterolyckan hittats. Här handlar det förstås bara om grader i helvetet - men mycket värre hade varit om man inte fått upp honom - ovissheten. Lite konstigt även att använda ordet gratulationer - men jag tycker polis och övrig räddningspersonal är värd vår tacksamhet och uppskattning. Har nog varit ett mycket svårt jobb.
 
Blir så förtvivlad när jag läser om unga människors liv som föröds så onödigt - varje år i ett antal skoterolyckor.Nu läser jag om två ungdomar som stulit bensin och som "straffats" med döden. Här kommer det nog att bli diskussion om polisens insatser - stod i proportion mellan "brott och straff". Tycker extra synd om brovakten som beordrades att fälla bommar och öppna bron!
 
Gratulerar folkpartisterna i Kiruna och Piteå som igår genomförde möten i demokratins tjänst. Eva Flyborg i Kiruna - diskuterade företagare och förtagandets villkor. Så passande i den kreativa miljön vid ishotellet. I Piteå diskuterades försvarsfrågor - ett samarrangemang melan Studieförbundet Vuxenskolan och Folkpartiet - och med duktiga och sympatiska Alla Widman i huvudrollen. Skönt att kunna komplettera tidningarna med FB - i nyhetsinhämtandet. Och om Allan och försvarspolitiken kan ni läsa även på Kurirens ledarsida.
 
Dagens sämsta uttalande - om flitpengar till funktionshindrade - består oss kommunalrådet Petersen med. "Det här är ett bra system,  Ersättningen är bland de högsta i Sverige! Vi har inte mer resurser än så här". Kaffepengar om man ser till hur mycket pengar som strös och strötts runt våra arenor. Sjukt att de ska betala för att jobba - jobbresor och uteätande gräver hål i deras i de allra flesta fall urlåga pensioner. Medan de dessutom gör insatser som ger intäkter till kommunen.
 
Nu förbörjar försovningen flåsa mig i nacken. Dags att starta racet mot jobbet. Där blir jag förmiddagen - ungefär 2 timmar lönearbete och 2 timmar idellt - det känns som en okej insats. Om jag sen får till träningen så kommer jag vara nöjd och glad när jag styr bilen hem mot Berigårn.
 
Ha en riktigt fin tisdag.

Kommentarer
Postat av: Tush

Låter som du fick dig en bra dag ändå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback