Husbondens röst!

2013-03-01, kl. 06.30. Idag får namnsdagsbarnen - Albin och Elvira - stå tillbaka för bästa jubilaren Ylva Mjärdell. Grattis, grattis! 50 kalla! Misstänker att vi ses idag - kanske förr än du anar?
 
Hur tänkte dom - Kuriren? Åsa Petersens krönika har ju utvecklats till husbondens röst - ekot från den politiska pappaledningen är tydlig - övertydlig. Tur att min vän L redan sagt upp sin prenumeration - bytt till NSD. I dagens krönika hjälper hon far sin att hyvla av professionen på stadsbyggnadskontoret. Angående höghusbyggande!
 
Och i NSD har "husbonden" själv rensat i skrivbordslådorna - inte mindre än 7 korta ledarstick. Hyllar bland annat barnbidraget - jämårigt med mig , Beigt att fylla 65 - inte roligt alls.Och inte visste jag att Alva Myrdal hellre velat dela ut matbidrag.
 
Och jakten på privata alternativ fortsätter - auktoriserade hemtjänstföretag sägs sakna kollektivavtal. Och i argumentationen blir huvudpunkten kollektivavtal. Vilket är tämligen ointressant om företagen bara sköter sina åtaganden. Självklart ska även personalen där omfattas av försäkringar och tjänstepension. Justa konkurrensvillkor och justa anställningsvillkor ska det givetvis vara - om den åsikten kan vi vara ense. Och tänk det tycker uppenbarligen det förhatliga EU också - här EU-rätten. Vet inte om det är en slump att OA inte redovisar hur många företag det är som inte har försäkringar ála kollektivavtal?
 
Silver igår - damstafetten - hur kul som helst. Med med den norrbottniska attityden så redovisade förstås Nord-Nytt att vi fått silver - men avslutade med "men något guld har vi inte fått". Varför glädjas när vi kan se problemen?
 
Medalj till Morjärvs egen eldsjäl - Bengt Ek - det var himla roligt. En nöjd Johanna kan jag tro.
 
Apropå pessimistiska norrbotten - så måtte Avanzas Claes Hemberg ha gener härifrån. Tar varje tillfälle att tala illa om Northland - när kursen stiger är det dödsryckningar. Varav denna självpåtagna pessimistkonsultroll?
 
Fast norrbottning kan han inte vara - han som tyckte man skulle köpa trädgårdsmöbel istället för Northland aktier - han vet inte ens att vi använder sparken som sommarmöbel.
 
För övrigt hiss för Luleå hockeys seger igår. Diss för att hackspetten i stadsparken fick monteras ned. Men naturen kan man inte göra mycket åt - i det fallet. Det borde man däremot kunnat göra med Kråkbergsvägen - en urusel plogning i vinter har i dessa bliddagar gjort vägen till värsta snö-is-sörja. Mer en slump om jag tar mig hem. Men igår svor jag åt eländet - på FB - och vad jag ser har man rensat något i natt, Men vi är många som undrar var kvalitetskontrollen av plogningen håller hus? Inte bara för Kråkbergsvägen?
 
Läser Johan Håkansson krönika i NSD - påstår att Maramö får honom att skämmas både över politiken och journalistiken. Tycker att mötet är att jämföra med HC Anderssons saga - men lite skämmigt att bästa Johan tror att den heter "Kejsaren utan kläder" - han kunde ju gjort som jag - googlat på "Kejsarens nya kläder".
 
Dagens horoskop i Kuriren uppmanar mig att vara lite mer diskret. Kanske ett och annat jag inte borde skrivit här? Det lär - enligt horoskopet - vara en överordnad som håller ögonen på mig - och kan ställa till förtret.
 
Den som lever får se - både hur horoskopet stämmer och hur dagen blir. Nu gör iaf vi alla det allra bästa av den.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Tack goa och rara Ylva för din uppvaktning.

Du gav mig energi och glädje. Tack till Thomas med den kram han inte fick personligen och även till Folkpartiet för den oerhört vackra blomman i kruka som pryder sin plats i mitt nyrustade sovrum.

Tusen tack! :O)

Bamsekramar från mig som till slut nådde andra sidan döhalvan( Strutz slutsatser), eller är det som Thomas säger/skriver: Grattis till min eviga ungdom....Puss!

2013-03-02 @ 11:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback