När huvudet är dumt....

2013-03-08, kl. 07.00. Och idag firar vi alla Kvinnors dag - och ber att vår Herre att ge oss styrka att fortsätta kampen för jämställdhet - för våra unga flickor och pojkars skull. Och Siv(an) har namndag - grattis.
 
Själv rabblar jag sinnesrobönen - den om att inte lägga ner energi på det man inte kan påverka utan ägna all styrka till det som förändrar.
 
Vaknade nämligen kvart i två i natt - och rikade kasta en blick ut. Fick då se båda soptunnorna på drift - utkastade vid infarten. Och inte någon vanlig putt i kull - utan uppenbarligen har traktorskopan lyft och kastat. Vägen skrapades tydligen igårkväll medan jag sov - vällovligt. Fast det hade ju varit bättre om de plogade ordentligt så slapp de denna "isrensning" flera gånger per säson. Och då inte nog med att de kastat tunnorna - de har lagt upp ett snölager på tomten - öst över Kerstins fina häck. Fotat och känns som om det banne mig är dags för en polisanmälan. Så här kan inte kommunen behandla sina innevänare.
 
I alla fall ska jag dokumentera med ännu fler bilder nu på morgonen - jag fotade i natt också.
 
Nå jag hämtade tidningarna och läste - sen begick jag misstaget att gå och lägga mig igen - kvart över fyra. Så vaknade jag inte förrän halvsju.
 
Så jag hinner inte med bloggen idag heller - fast å andra sidan har jag redan glömt allt förtret som stod i tidningen.
 
Jobbade åt helsicke för länge igår - man nöjd för jag hann mycket. Och "rasade" inte ihop av det heller. Hoppas det flyter på lika bra idag - isåfall blir det en helledig helg.
 
Och idag kommer Kerstins barnbarn och svärdotter hem till Berigårn. Och snön vräker ner igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback