Alla tiders rekord

2013-05-01 - idag firar vi sköna maj - oavsett vem som nu har namnsdag. Men dyr är den - 4 miljarder för BNP kostar en röd dag.
 
En något annorlunda valborgsmässoafton. Började dagen med att vara på Kvantum prick kl. 7. Inhandlade ingredienser till surströmmingskalas, Levererade till Doris strax efter halvåtta - för att sen dra till jobbet
 
Hann hem och vila en timme innan vi intog den kulinariska måltiden - toppad med en Almondys nöt- och kolatårta.
 
Sen blev det en rundtur för att spana efter majbrasor - och kolla in på byggnationer. Till Kronan och kollade in det omtalade runda huset som håller på att byggas. Fast än så det bara ut som skalet på en badtunna. Blir spännande att se resultatet.
 
Förfallet av BYN är dock total kunde vi konstatera. Ingen majbrasa - vare sig vid Sundis eller på Flottningen. Elimkyrkan förstås - med massor av folk. Flera brasor i Rutvik - bland annat vi Myggvallen. Hägnan hade en icke barn och pensionärsvänlig brasa - tände först 21.30.
 
Slagit alla tiders rekord idag - nästa iaf. Förvisso har jag inte sovit men väl legat kvar i sängen till klockan var nästan 8. Hamnade med korsordslösning igårkväll när jag kom hem - och det hann bli en ny dag - med råge - innan jag kom i säng. Så roligt och enkelt att lösa korsord när jag SER.
 
Hunnit kolla brevlådan - ingen DN idag - fast det visste jag nästan. Fick dock konstatera att det är rätt kallt i dag - kallblåst. Har öppnat fönstret för att släppa in lite kalluft - och får njuta storspovens läte+plus lite annat fågelkvitter.
 
Också avverkat nättidningarna - utan att ha hittat något kommentarvärt.
 
Själv undrar jag om jag ska minska BNP-förlusten genom att åka och jobba några timmar. Några knapptryck som skulle behöva göras på datorn - och så ligger det en hög verfikat och lockar mig. Alternativet är en utedag - men det lockar inte särskilt. Eftersom jag fortfarande inte bör utsätta ögonen för damm. Solen är lite halv frånvarande så särskilt lockande att sitta still och läsa/lösa känns det inte.
 
Oavsett vad ni väljer önskar jag er en skön 1:a maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback