Dagens snackis

2013-11-11- kl. 06.30
 
Det lär bli sossarnas resultat i United Minds - minus 2,8 - som blir dagens snackis. Trots att Mårten har namnsdag. Och trots att jag börjat dagen så himla bra - med att komma upp klockan 04.30 - och tjugo i fem var jag ute och skottade snö. Putsade efter traktorn - och öppnade för stall och häbbre. Bara så underbar början på dagen - mörkt, tyst, lagomt kallt och lagom motion i 30 minuter.
 
Basket igår - vinst mot Gladan  med 59-45 - men jämn och spännande match. Fick idka svartaxi åt barnbarnet Sara - tog med henne hem till stan.
 
Själv drog jag till jobbet - där det var aktivitet hela dagen. Hyresgästen var och jobbade från morgon och när jag kom var Thomas på plats. Och när han gick vid 15-tiden så dök hyresgästen upp igen. Själv blev jag kvar till 18 - tiden bara försvann.
 
Och har ni inte redan gjort det - så ta nu fram telefonen och sms:a Akut Filippinerna till 72900 - vilken fruktansvärd katastrof som inträffat. Ser på FB att det river upp sår för de som överlevde Tsunamin i Thailand. Vilket år det nu var?
 
Intressant ordväxling mellan s-riksdagsledamöter och ledarskribenten på Kuriren. JE hävdar fortfarande att antalet arbetsplatsolyckor minskat sedan 2006 trots minskade resurser till Arbetsmiljöverket och andra faktorer som kanske skulle tala emot detta. Det här är väl något som sossarna borde plågas med? Och gulligt eller inte - om man i en rikdagsdebatt säger att man inte tror att arbetsmarknadsministern vill se fler döda i arbetsplatsolyckor - då är man värd en lite käftsmäll!
 
Men hallå - jag betalar minsann 7 kronor om dagen - varför är JE:s svar till ovanstående inte ute på nätet?
 
Å andra sidan hittade jag något läsvärt i hans blogg - som kanske inte ni alla följer dagligen - om Kristallnatten.
 
Han har tur han Löfven - det lär enligt TV bli Filippinerna för hela slanten - United Minds drunknar nog i den nyheten. Själv drar jag till expen - och min skyddade världe där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback