Vad är väl en bal på slottet....

2013-11-14 kl. 06.00 - och Emil och Emilia har namndag. Grattis!
 
Bra dag igår - känner mig riktigt ikapp med jobbet - bonus när man jobbar lite på söndag. Vid 14-tiden fanns med andra ord inget skäl till varför jag inte skulle åka och träna. Och trot eller ej - jag gjorde det också. Fast det fanns minns tre skäl till att backa ur. När jag kom till parkeringen hittade jag inte kortet jag brukar använda till parkering. gymkortet hade jag inte heller - och hade just upptäckt att telefonen var kvar på jobbet. Dock har jag kommit så långt att telefonen brukar få ligga kvar i skåpet medan jag tränar.
 
Hann med att tvätta en maskin - och hänga. Köra igång en till som jag ska hänga nu på morgonen. Och dessutom hängde jag en tvätt åt min granne - och gjorde därmed hemtjänsten "arbetslös".
 
Ett för mig obekant telefonnummer ringde mig. En man som skulle hålla ett jubileumstal på en pensionärsförening. Han ville ha lite uppgifter om Brita Bäärnhielm som var den som varit med och startat upp föreningen för 20 år sen. Fast jag undrar om jag inte hörde fel - borde vara 30 år sen? Nåväl det roliga i kråksången var att han googlat på Brita och hittade något från min blogg där jag skrivit om henne. Så därför ringde han till mig - och jag kunde absolut berätta en hel del om denna fantastiska medmänniska. Hennes man var länsåklagare - själv ägnade Brita mycket tid till medmänsklighet och social verksamhet, Bland annat deltog hon i besöksverksamhet på fängelset - så det sade att Ingmar ägnade sig åt att sy in folk - och Brita åt att få ut dem!
 
Ser nu att mina vänner drar mot landsmötet. Jonas i Jokkmokk hade uppstigning kl. 03.00 - och flygtaxin jag bokade till Maja och Thomas skulle komma 05.40. Inger och Anne är säkert på G också - och Jens åkte tom med ett än tidigare plan. I morgon drar Jörgen..Jag har själv valt att avstå denna gång - men visst känns det lite grann. Inte många landsmöten jag inte varit med på under nästan 40 år. Säger väl som Askungen - vad är väl en bal på slottet...
 
Men nu kan man ju vara rätt delaktig iaf - sänds både på TV och på våran egen hemsida www.folkpartiet.se.
 
Det är ju bara att erkänna att jag är förändringsobenägen - känner mig inte riktigt bekväm med Kurirens nya webbtidning. Snyggare och luftigare - men känns som om det är så lite nyheter mot tidigare? 
 
Lite förvirrande var det också att klicka in på NSD där "skalet" såg ut precis som Kurirens sida. De hade också ny sida - men inte gjort någon reklam för det. Idag presenteras den dock i papperstidningen. Med presentation av sin egen webredaktion - jo man har var sin - men hur länge? 
 
NSD kör hårt med stripklubben i Kiruna - och Kuriren presenterar en nyhet om att Galären stäms av hyresgäster. Tror dock tidningen missat att kommunalrådet Stålnacke bor i nämnda fastighet? Ingen av artiklarna ute än - och Kuriren har gårdagens ledare. Om ni nu ändå ska stänga sidorna - kan ni väl hålla dem aktuella för oss som betalar (minst) 7 kronor om dagen.
 
Nu dags att avrunda här. Jobbet idag - möjligen en tredje träning. Men först ett lunchsammanträde.
 
Läste tänkvärda ord av Christina Björklund; varför är måndag så  långt från fredag, men fredag så¨nära måndag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback