Grader i helvetet

2013-10-17, kl. 07.00 - och bästa kusin Eva som dog alldeles för ung skulle fyllt 62 år idag. Men med rådet att titta mycket mer framåt än bakåt i livet så skickar jag dagsfärska gratulationer till Birgit i Murjek och Cecilia i Bryssel. Ha riktigt fina födelsedagar båda två!
 
"Svärtar" texten gör jag genom att länka till rubriken om det värsta som hänt - nyfiken som jag är så klickade jag och hittade en skadad hockeyspelare. Fick mig att tänka på uttrycket grader i helvetet. Känns knappast som något värsta scenarie om man betänker bara senaste dygnets nyheter.
 
Så fullständigt ofattbart - nu är vi redan framme vid torsdag. Och idag möttes jag av en vitmelerad gårdsplan - lätt pudrat av snö - och så minus 4 grader. Första gången jag kör motorvärmare.
 
Fick för övrigt blommor från Bosses Bil & Motor - med en hälsning om lycka till med nya bilen. Bellis ringde i tisdags och meddelad att de skulle leverera blommor till mig under onsdag em. Snällt av Bosses Bil - men nog hade jag hoppats på något MYCKET mer romatiskt.
 
Dåligt med uppdateringar på de lokala webbtidningarna. Båda kör dock hårt med "fallet Vatchareeya Bangsuan" - Kuriren med hela 7 sidor plus ettan.
 
Blir spännade att se vad som händer med tidningarnas "betalmur" - och när den ska införas. Blev inbjuden att vara testpilot för projektet - misstänker att hela prenumerationskretsen inbjudits - men jag ställer mig då inte i kö för det uppdraget. Såg at VK skulle presentera en lösning webb contra papperstidning - verkade betydligt smakligare än vad det lutar åt här.
 
Idag ska jag egentligen åka buss - men...Finns alltid mycket att skylla på. Köpa frimärken - terminalen blomgatan - långt att gå - med mera. Mycket att göra och lite tid - hur tänkte jag när jag la in semester på höstlovet? Eller så var det riktigt bra - när jag väl sitter på planer finns inget annat än att vara ledig. Och som någon så fyndigt skrev på FB - i livet finns egentligen bara en enda deadline!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback