Ny vecka

2013-10-20, kl. 07.00 - så var det inte bara ny dag - utan ny vecka också. Fusk länkar och hoppas få texten svart.
 
Har egentligen inte alls tid att skriva - samtidigt som jag har abstinens efter flera dagars frånvaro. Måste hitta formerna för bloggen - men det får väl bli efter min välförtjänta solsemeste. I början av november ska jag nog hittat formen. Så jag får/hinner skriva varje dag.
 
Bra ledare idag av Jonas Grafström - innehållsmässigt allt för bra. För att vara sant? Brott på väg bort. I ljuset av att nyheterna rapporterar om fyra skjutna i Tensta. Skulle vara intressant nu att debatten drar igång - kan hoppas på inlägg från de vänsterkrafter Jonas försöker trigga igång.
 
Det hedrar NSD att det är dom som tar in debattinlägget som Jens skrivit om mediasitutionen i länet. Noterbart att det i övrigt varit väldigt lite kritisk nyhetsjournalistik i ämnet. Inte ens när det handlar om mellan 20-30 tjänster som ska dras in till Norrköping så nämner tidningarna ens att det gäller deras egna varumärken. "företag varslar.." som vore det vilket företag som helst! Noterbart att det i princip bara är Nord-Nytt som ägnat utrymme åt det. Igårkväll fick distriktsordförande Karin frågan om vad sossarna - som delägare i mediahuset - gjorde för att förhindra att jobb lämnar länet. Svaret var bara att de inte lägger sig i verksamheten. Nöjer sig uppenbart att inkassera massor av miljoner till sin valfond! Inte ens högerstyrda bilar får dem att reagera!!
 
jaha - och så blir det stress igen - massor jag vill skriva om - men allt som vill ut gör att det fastnar som "ketchup". 
 
Idag ska jag iaf på konferens med Svenskt Näringsliv. Uppföljning av de promenadet som anordnades i våras. Efter lunch blir det jobb - och måhända träning. Svårt att få till fler än en gång i veckan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback