Dagens namn

2013-09-28, kl. 07.45 - och dagens namn är Lennart och ett namn till vilket jag glömt - kanske Leonard. Vilket innebär att fader Yngve skulle haft namnsdag - eller har namnsdag var än han nu befinner sig.
 
Dagens lokala debatt - skillnad mellan mellan mjölk och lättmjölk - mellan bregott och margarin. Fortfarande helt förundrad över att skolans högsta beslutande organ kan lyfta en sån fråga. Och varför är just mellanmjölken nu så omhuldad. Har precis för mig att det var samma debatt då vi för några år sen gick från standard mjölk till mellanmjölk??
 
Själv är jag uppfödd på "mjölkhämtarmjölk"  vilket innebar att hade man otur hade man själv tvingats hämta den själv i lagårn hos Skräddars. Och hade man extra otur hade det varit svamprikt på näset - där kossorna gick ute - och då smakade mjölken svamp!
 
Och ovan nämnda fader Yngve skummade av grädden och inmundigade den separat tillsammans med söt sylt. Lokalt producerat - och hjärtproblem fick han förvisso - bypass - men han blev ju iaf dryga 86!
 
Nåväl  ungarna kommer inte att dö oavsett de nu får lättmjölk eller standardmjölk - och knappast lär det vara det valet som avgör om de blir feta eller ej!
 
Säger som sonen skrev är så himla less på alla matfascister som alla hävdar att deras lära - oavsett vart en lutar - är den enda saliga vägen. Kanske det är så att lagomt är bäst!
 
Idag bär det iväg till Sören och spana in Jens och Lottas nya stuga. Spännande. Och sen ska mina ögon justeras hos Koskelas - kl. 16.50 - känns som om jag skulle kunna glömma det!
 
Ha det bra lördag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback