Madde och Obama

2013-09-05, kl. 06.30 - och Gisela har namnsdag. Jättegrattis till min fd granne Gisela H!
 
Och nu är det bara Madde och Obama som gäller nyhetsmässigt. Graviditeten kom före - men det ser ut som om rubrikfärgen räcker för Obama också, Känns väldigt skönt att inte ha någon resa till Stockholm idag - kaos rapporteras. Mängder av kvarlämnade bilar som transporterats bort från avstängda områden.
 
Gårdagen flöt på bra - och fort. Sjukhusbesök på förmiddagen - med min envetna inflammation i bihålorna - eller något sånt. Dock på utläkning - efter tre år - lyckades tigga mig till att slippa spolning. Lät inte så kul när han förklarade vad som skulle göras. Träffade för övrigt en läkare - Torbjörn Larsson - som ingav förtroende.
 
Jobbade eftermiddag för ovanlighetens skull. Och för ovanlighetens skull fanns lite energi kvar då. Fick ändan ur vagnen i en del som legat på hög.
 
Kvällen hemma i lugnets tecken - eller lathetens kanske. Tog en timmes middagsvila. Och sen så vilade jag ännu mer. Kan inte påminna mig att jag gjorde något annat vettigt än matade igelkottarna.. Kul att se att babyigelkotten finns kvar och har vuxit till sig. Hen är nog i viktklass runt ett halvtkilo - vilket lär krävas för att klara övervintringen.
 
Vaknar till en mulen dag - en den blåa himlen och solen verkar inte långt borta. Undrar om rekordvärmen de talade om på TV även når hit upp?
 
Kurirens horoskop påstår att jag är på bettet, Vilket dock inte min omgivning lär vara. Fast vet inte om det känns så - på bettet?
 
Lokaltidningarna domineras av bränder. Förutom storbranden på Klintbacken så brann det igår på Kårvägen - kunde dock tydligen begränsas. Toppnyheten i båda tidningarna.
 
Nytt märkligt bygglovsärende på tapeten. Del av huset måste rivas - fast grannar sägs ha fått bygglov för motsvarande.  Och F 21 har lagt in sitt "veto" - fast de släppt liknande då det gällt egna anställda. Märkligast blir det då byggnadsnämndens ordförande säger att det nog kan få vara kvar - bara de lovar att inte använda det som bostad!
 
Idag blir väl en helt vanlig dag - möjligen ska jag rösta i kyrkovalet. Kvällsöppet ikväll tror jag. Sen ska jag väl försöka lära mig något nytt om min nya bil. Tagit det inbyggda headsetet i bruk - och av någon outgrundlig anledning heter min telefon "Pajala"? Köpte den på pajala marknad för flera år sen - men mig veterligt har den aldrig genomgått någon namngivningsceremoni! Facket för solglasögon har jag hittat - och sensorerna som ska förhindra att jag kör på eller backar i något är testade. Men fortfarande väljer jag bort smala vägar där jag riskerar möte breda stora fordon. 
 
 Nu ser jag framemot en alldeles vanlig dag på jobbet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback