Onödigt vetande

2015-03-09, kl. 07.30. Idag har Fanny och Franciska namnsdag. Grattis alla! Franciska betyder "fransyska" vilket man kunde ana - och Fanny är den brittiska formen av namnet. Avdelningen onödigt vetande.
 
Höll igång bra hela lördagen. Började med lite snöskottning. Basket i Antnäs - en rafflande match mot Gladan, Där vi först ledde hyfsat stort - hamnade i underläge - för att sen komma tillbak i sista quarten och vinna med 67-53, H
 
Följde Kallas lopp i bilen - via radion - rysare när man själv måste skapa bilden i huvudet.
 
Hem och bytte om - middag på waldord som avslutades med friterad annans - gott men onyttigt.
 
"Måste hem innan det blir mörkt" - en akt om konflikten Ekfors, Styrman och ett mörktlagt Övertorneå. Så där. 
 
Luleå hockeys förlust mot Växsjö tog jag emot via Kuriren.
 
Har dragi mig framför TV:n på morgonen - Kalla, Ferry i repris. Och upphaussning kring Hellner som väl ska i elden idag?
 
Hämtat in DN och konstaterat att regn kan befaras idag. Bara minus en halvgrad klockan 6 på morgonen.
 
Hade tänkt åka in och jobba några timmar på förmiddagen - men inser att jag faktiskt klarar att göra en del jobb hemifrån. Så det får bli så. För klockan 14 ska jag vara på 14-årskalas. 
 
Kanske ska passa på att baka semmelbullar idag? Om ingredienserna finns hemma förstås.
 
Sköt om din söndag på bästa sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback