Tänkte inte..

2014-02-15 - och Sigfrid har namnsdag. Grattis!
 
Tänkte inte skriva något idag. Men det här med bloggen är som ett gift. Känner att det är nyttigt för hjärnan att söka ord. Det känns att den redan går lite trögare - vet ibland vilket ord jag söker - men det tar några tiondelssekunder innan det kommer. Känns som bra träning.
 
Ruschig dag igår - en massa deadlines med annonser och annat. Och så revisorerna förstås - alltid lite anspänning. Men det gick bra det också.
 
Efter lunch var jag ensam - Jens och Thomas var borta hela dagen - på partirådet tillsammans med Maja representerade de FP-Noirrbotten. Och så var Jörgen ledig och drog till Gällivare, Bra med FB - såg at den sistnämnde kommit lyckligt hem. Väl inte bästa väglaget.
 
Inte bästa underlager här på Berigårn heller, Förvisso en minust grad - men slask som värsta aprildagen. Var nog varmgrader igår.
 
Granskar lokaltidningarnas "plussande" - som av en slump(?) så verkar det vara samma artiklar båda tidningarna lämnar öppna. Som LF:s seger över Jämtland. Överenskommelse mellan tidningarna? Att inte stöta sig med sportintresserade? Fast den kategorin måste ju vara överrepresenterad bland prenumeranterna - men tanke på vilket utrymme sporten får. Fan trot!
 
Läser att kommunalrådet i Gällivare - Tommy Nyström - ska lägga av. Tyckte minsann att jag nyss läst att han kände sig nominerad och manad att ställa upp en period till. Och tydligen hade jag rätt i den bilden - Bror Wennström bloggar om det. Bror Wennström är en person som skrämmer folk med sitt malande - nästintill filibustrande - i kommunfullmäktige - men här har han en poäng. Tommy Nyström har levt länge på att han är så snäll - men bilden av hans era är avslöjande!
 
För att inte ha tänkt skriva alls - blev det mycet. Och då har jag ändå inte berättat något om OS - som jag följde på jobbet. Ja Majorov såg jag faktiskt hemma - "smet" från jobbet redan kl. 15. Fast då åkte jag och beställde sallad till tisdagens möte med Birgitta Ohlsson. Har 30 anmälda och det är nog max vad lokalen pallar - fast jag beställde några extra sallad - finns det hjärterum....
 
Sitter här vid datorn medan jag funderar på hur förvalta denna basketfria lördag. Har nog kommit fram till att jag drar till staden. Har tänkt att det ska bli verkstad med inköp av "klösbräda". Och lite blommor till fönsterbänkarna skulle inte skada.
 
Det enda som talar är emot är att det är mycket idrott på TV - skidstafett av något slag - tror jag. Kanske dags för den där saknade guldmedaljen - om det är herrarna kanske vi har chansen. Men det borde det inte vara - dom fixade ju två medaljer igår - bör väl ha vilodag.
 
Nå sköt nu om den här lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback