"Vargen" kommer på tisdag

2014-02-08, kl. 08.30 och Berta och Bert har namnsdag. Grattis!
 
Idag passar det minsann att snöa - med bara minus tre kändes det snarare som regn.
 
Har haft en planerad sovmorgon idag - upp först strax före sju - det har blivit långa dagar på jobbet hela veckan. Igår fastnade jag mellan debet och kredit - dvs med bokslutet - och glömde som vanligt både tid och rum - och att det faktiskt var fredag. Mn hem till På spåret hann jag iaf.
 
Och "vargen" kommer på tisdag - dvs nu ska betalväggen som varit på G så länge sättas i sjön. Få se om det blir någon möjlighet att länka alls. VK har möjlighet att länken funkar under 24 timmar - men Ehnbom han säger bara att vi får se. 
 
Kuriren toppar idag med att influensan slår ut avdelning på SuS. Personalen sjuk - och vikarier går inte att få tag i. Undrar om ansvariga börjar begripa hur svajigt det är med vårdpersonal - samma vikarierbrist inom äldreomsorgen.
 
NSD:s toppnyhet är att Vården sviker unga - men ej länkbar. Någonstans ser jag också att Torbjörn Lidberg fick rätt - läkarbemanning i Harad en dag i veckan. Alltså chefen Westborg överkörd - och tydligen är det barnpsyk som får betala Ögrens löfte. Rosornas krig måste ju undvikas till varje pris.
 
I Harads har man iaf sinne för humor - med ett allvarligt sting i budskapet. "Järnrör inte min kompis" Så fyndigt - men vad var det för ordningsman som tog ned den före Åkesson kom?
 
Sting också i Östmans krönika - om Maxgate.Jämförelsen vänstergrupper Turning torso och en korvätande Ögren drar upp smilbanden.
 
Och nu tjatar OS igång - har inte sett något från invigningen - får väl se det som min egen personliga bojkott - men sanningen är att jag inte haft tid. Och brädkörningen som kör nu är i min värld fullständigt ointressant - men det finns säkert de som gillar det också.
 
idag blir det basket - med Saras gäng klockan 12 i Antnäs. Mot Gladan igen - men nu en annan åldersgrupp. Och sen hem och vända - teater ikväll - som inleds med att gå på lokal och äta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback