Sorg eller kärlek?

2014-03-13. kl. 06.30. Idag har Greger namnsdag. Grattis! Vackert namn tycker jag - men känner inte någon - känner till några!
 
Blev en heldag igår som bara rullade på. Men nu har iaf nomineringskommittén lagt förslaget till kommunfullmäktigelista för FP Luleå. Iaf de 17 första namnen - återstår att söka i handlingarna vilka övriga som sagt sig vilja stå på listan - men på en mer blygsam placering - 10-15 stycken. Måste gå ignom noga så ingen missas - alla som vill ska vara med och dra sitt strå till stacken! Thomas, Ylva, Caorlina, Thomas, Katarina, Hans, Nisse, Ade, Stefan och Monika - tio-i-topp!
 
Så idag fortsätter jag med nomineringsarbete - men idag bara som tjänsteman - för landstingsvalet. Fick ett sms strax före 5 - då startade nomineringskommitténs ordförande från Lovikka - fast hon ska fullgöra evisionsuppdrag innan hon kommer till oss 16.30.
 
Och idag visar vädret upp minus en grad iaf - igår såg jag notering på plus 9. Börjar undra om vi ska klara oss från något bakslag? Trodde nog att jag skulle få en del snöskottning under mars. Fast inte ropa hej - Kurt i Pajala berättade att för ett antal år sen plogade de nästan inget under februari till april - men i maj plogade de 7 dgr på raken. 
 
Kuriren har glada nyheter för Svappavaara - malmfynd kan ge 700 jobb. NSD toppar med "tuff kamp mot vädrets makter" - om renarna som är strandsatta på öar i Luleå skärgård - farleden fryser inte till så att de kan ta sig därifrån. Ser att även NSD har Svappavaara nyheten i menyn - med en gul löpsedel. Patienthotellet vid SuS snart färdigt - men invigning först till hösten. Glada nyheter också - en fiskare mirakelräddad vid Sävast - och en gamling i Vitåfors hittades igen på ett skoterspår. Efter sökning med helikopter.
 
Alltså får bara vibbar om sandlådedebatt när jag läser NSD:s ledare idag. Alliansregeringen har härmat oss hävdar Baylan ivrigt påhejad av OA. Ja vad ska man säga. Kurirens ledare säger det rätt bra - man hör inte längre Baylan försvara flumskolan, Så frågan är vem som härmat vem? Så brukade det vara i sandlådan också - det var jag som var först. Härmapa!
 
Två nya begrepp har jag lärt mig denna morgon - Bioprinter som ska göra organdonation onödig - försök pågår med bland annat öron och lever - och den stora utmaningen är att kunna skriva ut hjärtan. Liksom siencefiction! Och så uteblir en av ledamöterna från nomineringskommitten - han sitter hemma i Jokkmokk och deltar i ett webiarium,
 
Själv går jag nu ut i livet med budskapet från Kurirens horoskop. Jag får ett bud från avlägsen ort - som antingen handlar om kärlek eller om sorg. Tycker Kuriren ska upphandla ny "sibylla", Så diametralt motsatta budskap kan man inte ge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback