"Sorgflor" eller kameramissöde?

2014-03-27, kl. 06.30 - och börjar med ett STORT GRATTIS till Anita i Gävle som fyller år idag. Födelsedagskortet ligger oskrivet - och opostat kvar på jobbet! Pinsamt! Men du är i mina tankar - liksom minnena av var vi befann oss för 23 år sen - fatta!
 
Men så har ju Rolf namnsdag också. Betydelse "Ärad varg" vilket ger en viss släktskap med mig - "vargen" Ylva.
 
Fantastisk mängd uppvaktningar på min födelsedag igår - förvisso "sexig" men tämligen ojämn enligt gängse mått. Började med en maffig chokladkaka levererade i trappen från min "matleverantör". Tack så mycket! Fortsatte med blommor och choklad på jobbet - och mängder av besök - inte alla beroende av min födelsedag - men de fick tårta iaf. Avslutades med att hämta blommor hos Jens svärmor - och när jag kom hem så hade jag födelsedagskort från ovan nämnda Anita med make Bernt. Trots att hon är några år äldre än mig - verkar hon ha bättre kom-ihåg! eller e
 
Mycket mer att berätta om gårdagen finns inte - hemma först kl. 20 efter dryga tolv timmars bortavaro. Blev hockey från soffposition - och vaknade till vid sportnytt - då jag fick klart för mig att det blivit ett mål till - från fel lag.
 
Vet knappt om jag törs skriva det - men nästan skönt att det är över - slutspelet. Blir för långrandigt - med sju matcher i flera slutspelsomgångar. Har jag tyckt oavsett. Blir ju slut ord och slut rubrikfärg för sportjournalisterna! Ser att man idag - iaf i Kuriren - tagit ett nytt grepp. Svartvita foton både på ettan och på sporten. Vet inte om det är ett medvetet "sorgflor" eller kameramissöde?
 
Northland i rubriker förvirrar - idag skriver NSD "han sätter press på Northland" - och mina tankar år förstås till basket. Medan jag borde tänkt på min högst osäkra "pensionsförsäkring" - aktierna i Northland. Nu var det gruvan som åsyftades - men även basketen utsattes för press - och förlust. Kan konstatera att det uppenbarligen inte uppmärksammas lika mycket i media - basketen - som hockeyn. Jag hade missat att det var match igår. och nu blir det en avgörande match på måndagkväll - där borde jag vara!
 
Och nu lovar JE i Kuriren att sista "slaget" är utdelat. Han förstår att det är tröttande för oss läsare att följa den interna striden med OA. Dock en bra sammanfattning av JE som visar hur galet OA var ute.
 
Idag inleder jag med en timme på jobbet. Sen "svartaxi" med Lisa till Måttsund. Läkarbesök - "årlig besiktning" - kl. 10.20. Ja sen blir det väl att slita till framåtkvällen.
 
Glad torsdag på er alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback