Stillsam söndagmorgon

2014-03-23 kl. 06.30 - idag får det bli en "blindhälsning" till den eller de som har namnsdag. Inga tidningar idag som ger svar.
 
Så jag får inleda med något som jag inte tänkt mig - en länk till DN som iaf ger mig en del svar. Läste faktiskt live om denna Anna som Metro har skrivit om - och reagerade över att personen ifråga sa sig måsta lägga ned 5-6000 kronor på mediciner varje månad - när vi har ett maxtak på 2 200 kronor per år! Själv har jag följt en person som fick ersättning i runt 4 år utan avbrott innan hen till slut fick sjukpension. Dock finns mycket i övrigt att önska i smidighet från både Försäkringskassa och Arbetsförmedling. Men ett antal domar har förhoppningsvis nu slipat av de värsta kantigheterna.
 
Dagen började med att Atnäs BK vann Q1 mot Gammelstad med 12-7 - det firar vi. Sen blev matchresultatet inte något att skriva hem om. Men det var väl det dåliga genrepet som gjorde att Northland vann i en rafflande match mot Sallén. Själv befann jag mig så nära arenan - men på utsidan - att jag kunde höra väggarna skallra samtidigt som jag hörde referatet på radio. Och sen utjämnade Luleå hockey sluspelsomgången med Växjö till 2-2. Den som lever får se vilka ädla medaljer det kan leda till.
 
Hann med ett tvåtimmars pass i solen utanför stalldörren - tillsammans med boken "Tunna väggar".
 
En sväng till Kvantum och handlade. Men hade Ica-kortet på drift - en mindre nödhandling blev det bara. Nu så van att scanna in själv - så det är svårt att handla på gamla sättet. Fick köa mig ut - ovant.
 
Ett drunkningstillbud vid Ishotellet i Jukkasjärvi och en brand i en tvättstuga i Gammelstad är de enda nyheter - för utom sport - som lokaltidningarna bjuder på.
 
Och "kvällspressen" skriver om försvunna flygplanet. Senaste teorin att piloterna är "bovarna". Sen är det lite skottlossning här och var - känns tyvärr som vardagsmat.
 
Men lårgapet - det är gårdagens stora nyhet. Retuscherade bilder där man skurit bort både här och där. Så sjukt! Men jag vill också tro på teorin som en av debattöerna hade - den som retuscherat har gjort det så fult och dåligt att vi ska upptäcka det och reagera.
 
Nu ska jag reagera för att komma igång med dagen. Ska börja med att åka till Sensia och lämna igen blodtrycksmätaren. På torsdag sen får jag svar. Så landar jag väl en stund på jobbet. Förbereda lite handlingar att ha med till Överkalix. Och så inläsning av styrelsehandlingar - sammanträde med Kalix Folkhögskola i morgon. Ser jag framemot.
 
Njut - alltid på en söndag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback