Nina Berggård i alliansen?

Ja, i drömmens värld är allt möjligt. Nina Berggård svisade förbi mig i en foajé. Hon hade bråttom för hon skulle skaffa fram tjugo deltagare till alliansfesten. Det skulle liksom vara en inträdesbiljett för att få vara med och diskutera maktövertagande efter valet. Måhända ett omen om ett nytt vänsterparti även i Luleå?

Av andra udda saker kan nämnas ett baby i Colombia som föddes i tunnelbanan. Babyn fick mycket gåvor och bland annat ett frikort för resten av livet på tunnelbanan. Sånt är inte möjligt i kamrers Sverige.

Nästan så man önskar det vore rötmånad och tid för rötmånadshistorier. En man i USA har dödat en 10-årig flicka för att göra grillspett av henne. I nyhetstorketid söker man rubrikhäftiga nyheter i utlandet. Frågan är om media verkligen har ett ansvar att förmedla sånt? I alla fall är vi många som skulle vara lyckligare om vi slapp läsa det.

Finns sajter som säljer knark helt öppet. Nu diskuteras i riksdagsutskott om att kunna stänga dem. Men som någon polis säger, de flesta har sina webbhotell utomlands. Kanske på någon öde ö bevakade av beväpnade maffiosos. Dit kliver ingen svensk tjänsteman för att stänga.

Och Färjestad ett steg närmare SM-guldet i Hockey, Lite svårt att engagera mig när inte något favoritlag är med och kämpar. Favoritlagen är i nämnd ordning; Luleå, Brynäs, Djurgården. Och så Skellefteå förstås som nu kommer med igen. De blir nog tvåa i favoritskap.

Och skönt att det i morgon är vardag så jag får njuta av papperstidningar igen. Och skriva krönika!

Kommentarer
Postat av: Nina Berggård

Hej Ylva!
Jag minns inte att jag rusat förbi Dig i någon foajé. Antagligen var det en dröm Du hade och eftersom jag unnar Dig ljuva drömmar, så ställer jag givetvis upp i fortsättningen för Dig...så länge det är i drömvärlden. För den bild som Du verkar förespråka är och förblir nog en drömbild även efter den 17/9. Fast annar så tycker jag rätt bra om Dig i den vakna världens verklighet...Du är ett bra oppositionsråd):-/Nina

2006-05-07 @ 21:57:06
Postat av: Nina Berggård

Hej Ylva!
Jag minns inte att jag rusat förbi Dig i någon foajé. Antagligen var det en dröm Du hade och eftersom jag unnar Dig ljuva drömmar, så ställer jag givetvis upp i fortsättningen för Dig...så länge det är i drömvärlden. För den bild som Du verkar förespråka är och förblir nog en drömbild även efter den 17/9. Fast annar så tycker jag rätt bra om Dig i den vakna världens verklighet...Du är ett bra oppositionsråd):-/Nina

2006-05-07 @ 21:57:11
Postat av: Nina Berggård

Hej Ylva!
Jag minns inte att jag rusat förbi Dig i någon foajé. Antagligen var det en dröm Du hade och eftersom jag unnar Dig ljuva drömmar, så ställer jag givetvis upp i fortsättningen för Dig...så länge det är i drömvärlden. För den bild som Du verkar förespråka är och förblir nog en drömbild även efter den 17/9. Fast annar så tycker jag rätt bra om Dig i den vakna världens verklighet...Du är ett bra oppositionsråd):-/Nina

2006-05-07 @ 21:57:12
Postat av: Nina Berggård

Hej Ylva!
Jag minns inte att jag rusat förbi Dig i någon foajé. Antagligen var det just en dröm Du hade och eftersom jag unnar Dig ljuva drömmar, så ställer jag givetvis upp i fortsättningen för Dig...så länge det är i drömvärlden. För den bild som Du verkar förespråka är och förblir nog en drömbild även efter den 17/9. Fast annar så tycker jag rätt bra om Dig i den vakna världens verklighet...Du är ett bra oppositionsråd):-/Nina

2006-05-07 @ 21:58:16
Postat av: Nina Berggård

Hej igen!
Om Du undrar varför jag skrivit fyra inlägg, så är det för att Du skall komma i håg mig på ett betydligt påtagligare sätt än en lite ruta i mail-formuläret.

2006-05-07 @ 22:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback