Pigg och glad

Pigg och glad har jag vaknat, läst tidningarna, skrivit min krönika. Och just nu kommer jag ihåg att jag drömt mycket i natt. Och Bengt Westerberg var med i mina drömmar.

Och för ovanlighetens skulle läste jag stjärnorna i NSD - och jag tror att de har sant: det blir en jäktig dag.

Sprittillstånd får mycket plats idag - dock inte det i samband med erotikmässan. Polisen förordnar förkortad tid för sprittillstånden. En okej åtgärd för min del - bara alla företagare behandlas lika så det inte används om illojal konkurrens.

Oliba AB har fått sprittillstånd. Jag är säker på att vår duktie handläggare gjort rätt enligt lagen - men nog är det märkligt. Alla vet att Johan Isaksson, med skattebrott med mera och näringsförbud ligger bakom. Skulle aldrig kunna få tillståndet i eget namn. Men hans sambo - ensam ägare av bolaget - får det utan vidare. Men tydligen har man inte tillräckligt samröre enligt lagen.

Ungefär som i Kiruna där Anna Karin Törmäs man Kjell Törmä gjort en enkät. Den presenteras som största vetenskap och redovisar en tänkt stor valframgång för sjukvårdspartiet i Kiruna. Anna-karin Törmä är första namn på listan men hennes man bedyrar att hon fått veta något i förväg.

Sen kan man ju fundera vem personen Mikael Styrman är. Hur har han kunnat bli så bitter? Har myndigheterna behandlat honom ojuste? Han tar ju till såna övertoner så det vänds mot honom. Inte skulle det skada om media gjorde ett försök till faktaredovisning av vad som verkligen hänt.

Med det slutar jag morgonpasset - måste träna idag. Sen väntar studiebesök på Växhuset tillsammans med allianskompisarna och sen presskonferens också med dessa klockan 13.00 idag.

Förresten noterade jag att Staffan Erikssons karrär som kretsordförande blev kort. Nu ersatt av Mikael Johansson med Mattias Karlsson som vice ordförande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback