Strålande, Norrbottens Kuriren!

I går på Statoil i Gammelstad köpte jag 5 Stoppa våldet knappar. Nu har Kuriren kopplat det konkreta greppet om kampanjen att sälja knappar - och att behållningen går till ett stipendium. Jag har inte än sett vilka kriterier som ska gälla - men jag litar på att det blir bra.

Det är bra att konkreta saker nu börjar hända. Teatern 834 borde ha besökts av många fler. Borde det inte bli en fortsättning med den. Ska den spelas upp mer konkret för skolungdomar - med efterföljande diskussioner? Jag hoppas att det kanske tänkts i denna riktining.

Ska bli intressant med föredragningen den 10 april av vårt kommunala BRÅ inför kommunstyrelsen. Jag hoppas det blir startskottet för fler konkreta insatser.


Bloggen är verkligen kontaktskapande. För en stund sen ramlade Els in och drack kaffe med mig. Hon hade laddat inför basketmatchen i eftermiddag med en lång promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback