Goda grannar och luktärter

Hemkomst 21.50 och möter vid garaget Eva från Konst-iga Cafét - min granne. Vi har ungefär lika tokiga tider hon och jag. Men vilket möte - hon sträcker över en blomma - precis vad jag behövde. En luktärt - vilket inte var helt lätt att utröna i mörkret.

Mörker har det varit på många sätt i kväll. Har varit på debatt med HSO - och varit publik. Våran Håkan i panelen skötte sig med den äran - men nog undrar jag hur folk orkar sitta och lyssna till oss politiker. Och frossbrytningar får jag när jag hör ...många... ingen nämnd och ingen glömd. Men falska människor ska hängas ut - åtminstone om de är offentliga.

Jag har stor respekt för att politiker med småbarn har svårt att kombinera politik och familj. Men när Börje Lööw vill gå hem kör han med  "ensamstående far med fyra barn - varav två bor hemma". Men när det vankas fribiljetter som till exempel  Trolltagen i Älvsbyn - då vill han gärna ha ytterligare en fribiljett - till sin fru!! Jag är långt ifrån felfri - men ärlig. Skenheliga, falska typer är det absolut, typ, värsta jag vet!!

För att hinna sova några timmar  så får ni nu ett bildgalleri från igår och från ikväll. God natt vänner!

thomasSe sån stil han har - vårt nästa kommunalråd men ansvar för skolfrågor.
46461-137

Och även om jag kapade hans fötter så har han bättre fotarbete än vårt nuvarande...
46461-138
kommunalråd

46461-139
de har ganska tunt på fötterna...sossarna
46461-140
och detta är Ny framtid - blir den min då - Cadilacen? Jag som inte ens kan stava till det!

46461-141
de här grabbarna var den kulturella inramningen . Med den äran
46461-142

och Camilla i sitt esse
46461-144
Våran stab - och här avslöjas morgondagens "utspel". Exit Ögren annars blir sjukvården en "bananrepublik"

46461-145
och kvällens panel. Våran Håkan var stringent som vanligt!
46461-146
och allians brudarna - centerns alltså. Men hu så oranga de blev!

Konstig panel i kväll - centern och socialdemokraterna hade tre representanter var. Alla sossar och centerpartister som kom till mötet  blev "panel". Vi andra var publik! Kd och sjukvårdspartiet kom inte alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback