30 första julkorten

Nu är det trettio första julkorten skrivna. Också en av mina manier - den går i vågor - under många år vägrade jag att skriva julkort - skrev inte ett enda. Utan skickade påskkort i stället. Men nu är jag som sagt inne i stimmet med julkort- Och ingen riktigt bra julkortslista har jag heller - så när jag skriver till ena fastern så dyker nästa moster upp - det måste ju vara rättvist i släkten!

Teaterföreställningen var jättetrevlig - "Det här är bättre än julafton" hette den. Men det blev vissa protester bland de yngre i publiken. Ylva - som kommenterade mitt förra inlägg - och som var så lyrisk om tomtar och djur i skogen skulle gillat den.

Någon Fredrik baby verkar inte ha gjort entré och inte heller verkar det vara någon större dramatik i politiken. Förvisso njuter väl en och annan sossa över Demoskop som visar upp mot 45% för sossarna och ett rejält övertag för vänsterkanten. Folkpartiet var - förutom sossarna - det enda parti som ökade - dock mycket marginellt. Vänsterpartiet på väg ut ur riksdagen kan väl glädja oss andra.

Och "Fågelsång" verkar komma ut i rymden i natt - i alla fall vid nyheterna nu klockan 23.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback