Äntligen snö!

Äntligen kom den - snön - när flickorna och jag lämnade Kvantum klockan fyra. Vi hämtade mamma Lotta och Therese som stängt sitt Fina Rum för julhelgen. Och det är klart jag hann börja klaga på vädret också. på byavägen i Längnäs var det så glashalt att man fick vara glad att bilen inte gled av.

Vad fint det var med ljus och lampor hemma hos Lennart Lindström - och vad Margareta och barnen ska sakna honom så här i juletider. Första julen utan honom!

Och i backen upp mot Västbacken där ställede sig bilen på tvärsan och var nära att tatcha Davids bagarstuga. Vi knegade upp med matväskorna - flickorna halkade före och kollade halkgraden. Men Lisa är så lätt och liksom flyger fram så hon klarar sig i alla väder - hinner liksom inte halka som vi andra.

Nåväl nu ska jag snabbt ta ytterligare en tur till Kvantum - är just nu i Sunderbyn. Hade förstås glömt plånboken - och lovade inhandla lite mjölk och annat till mor. Måhända ska jag synda och köpa mig något riktigt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback