"Mytoman eller missförstådd"

"Obol tar över genesis ¤ tippar att det företaget går i graven ganska snart" Så skrev jag i förra veckan - innan Norrbottens Kuriren och radioprogrammet Kaliber börjat sin granskning av Obol. Var jag fick det ifrån vet jag inte - därav att jag undrar om jag är lite synsk. Idag har Kuriren 4 sidor av inte allt för smickrande eller förtroendeingivande fakta om Bo Johansson och hans Obol. "Mytoman eller missförstådd" skriver NSD som är enda media som han ger en lång intervju för.

För idrottens skulle hoppas jag det stannar vid att han bedrivit verksamhet utan tillstånd - det är ju illa nog - men bara det inte slutar med att folk är blåsta på stora summor pengar?

Missförstådd är också ALMI? I förra veckan fick jag ett brev från dess ordförande Gunnar Liljedahl (Liko) som med enkäter som stöd bedyrade att företagen formligen älskade ALMI och dess vd. Idag igen är det en insändare som hävdar motsatsen. Och jag måste säga att trots landshövdingens och Liljedahls försäkringar är jag oroad. De, som liksom dagens insändarskribent är kritiska, är i en mycket klar majoritet.

Och så två grattis innan jag får vidare i livet. Thomas Karlsson, 150 kg muskler, och från Sunderbyn har i helgen erövrat titeln Sveriges tredje starkaste karl. Jag känner inte Thomas men borde ju inte kunna missa honom och vi möts på affären. Inte ofta 150 kg muskler vandrar omkring på byn!

Grattis nummer två till alla Barbro och Barbara. Ett särskilt grattis till Barbro Westerholm som är den förste Barbro som trillar fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback