Clifton Fexmo

Ni som bor i Luleå (och kanske Norrbotten) känner nog till namnet Clifton Fexmo. Han brukar skriva om föreningar han varit med i, resor han gjort. Dagen idag har så mycket av intryck (dock har väl alla inte satt så djupa spår) så jag får köra hans modell:

Idag har jag:

Tråkat Thomas för att han valde SAS i morse och hans flyg var inställt

Brett ut tidningar och annat på mitt grannsäte för att få sitta ensam om sova på flyget ner

Åkt Arlanda Express med Thomas som inväntade mig på Arlanda i morse

Promenerat till Rikdagshuset

Träffat trevliga kollegor och Anna GK och flera andra riksdagsledamöter

Ätit ekologisk lax i riksdagshusets restaurang - och konstaterat att den icke ekologiska är mycket godare

Skakat hand med Partiledaren. Och träffat våra riksdagsledamöter Karin Pilsäter, Gunnar Andrén, Hasse Backman, Lennart Fremling, "Sollan" Hellqvist, Helena Bargholzt och säkert några som jag pinsamt nog är för trött att komma ihåg

Sett en mångkulturell demonstration där man demonstrerade mot regeringen i Eritrea.

Och väntat på flygavgången som var en timme försenad

Inte druckit öl på Arlanda - däremot ett glas rödvin på flyget.

Det senare i sällskap med Erika Josbrandt (kd) som dock inte drack vin - men som är en mycket trevlig och duktig tjej som jag ser fram emot att samarbeta med.

Och hälsat på Ulla Ölvebro som var med samma plan och som stod och rökte i väntan på sin taxi.

Åkt flytaxi hem med Heino Wather (s) som dirigerade chauffören att först köra höger och sen höger igen. Han påstod att det var hans enda samröre med höger.

Och nu är jag HEMMA.

Och till er som inte tycker det händer något - fundera på vilka fantastiska möten ni faktiskt har varje dag.

Clifton Fexmo är en klok karl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback