Har åkt buss

Har varit och lämnat min lilla Honda Jazz till service. Köpte ju lampor och skulle byta två trasiga - men efter en titt i instruktionsboken slog jag igen den. Den finns ju folk som ska leva på att byta trasiga lampor också. Och då kom jag på att det nog var dags för service också. Blev erbjuden att låna en bil - men efter en sekunds tankemöda insåg jag att innan jag lärt mig alla spakar och finesser på en främmande bil - skulle servicen redan vara klar. Så jag gick mot busshållplatsen och se där kom precis en buss - jag fick springa sista metrarna. Mansten engagerar - på gångvägen ner mot partiexpeditionen blev jag hejdad av en man som jag känner lite ytligt. Han ville att vi skulle ordna demonstrationer för Mansten. Sen anmälde han sig som medlem också. Maria och jag har inbjudit till pressträff klockan 13.00. Det handlar om det jag skrev om igår - Karl Petersens försök att förvanska ett fullmäktigebeslut. Har ringt Lennart Lindström och informerat honom. Och kanske jag skulle ta och ringa Conny också. Har jag sen lite flyt så kommer min kompis Birgit och tar mig ut till Bosses Bil o Motor när bilen är färdigservad vid 11-tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback