Politik är det möjligast konst

Politik är det möjligast konst - även kyrkopolitiken. I Kiruna hade partierna skrivit ett avtal - med en majoritet i ryggen - om att sossarna skulle ha ordförandeposten i samfällda kyrkofullmäktige i Kiruna. Men i den slutna omröstnignen vann en moderat med röstsiffrorna 15-12. Problemet är bara att den nu valde moderaten inte alls är intresserad av att bli ordförande. Så nu får de köra hela karusellen en gång till,

Och Bernhard Winsa hotas av uteslutning om han röstar med kartellen. Janne Larsson var pressad när han skulle förklara varför de först själva stänger ute Winsa och sen hotar med uteslutning - trots att Bernhard fick många kryss. Jo men si det var andra än vänsterna medlemmar som hade röstat på och kryssat Winsa. Här duger det inte att vara väljare.

Byggnadsbesvär både på Svartöbrinken och tydligen också för byggnationerna
i Ettans båthamn. Hur länge ska entreprenörerna dras i långbänk. Han med Svartöbrinken har väl förmodligen redan sett räntebidragen flyga sin kos. I det andra ärendet - som jag varit med och beslutat om förstudie - fattade jag att det mer var av formell natur - att konsekvenserna skulle dokomunteras innan detaljplanejobbet började. Men jag är måhända blåögd - det kanske finns dolda krafter som ska sabotera och fördröja det också?

Ja mycket mer än så här var det inte i våra lokaltidningar. Kvällspressen kommer jag bojkotta någon dag - så jag slipper allt tjafs om hittade pistoler - nu ska allt arkivmaterial fram igen för femtioelfte gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback