Sjung och le!

Tänk att tidningarna nästan varenda dag kommer precis den tid jag vill. Naturligtvis ska jag glädja mig åt det och inte nu bli irriterad att jag ännu inte fått dem - sitter färdigspacklad, kammad och klädd - redo att kasta mig över dem.

i brist på dagens läser jag lördagens NSD som råkats bli kvar hemma. Noterar att det bara är män som utsetts till kandidater till årets bodensare. Jag missunnar inte alls Olle Lindström att bli utsett till Årets bodensare - och det lär han väl bli med den konkurrensen. Men det blir ju lite komiskt när Bodens kommun - vars högste "chef" Olle är bekostar en gala för att utse årets Bodensare. Det måste ju vara ett tecken att ingen kvinna nominrats heller - för visst finns det kompetenta, och förtjänst kvinnor i Boden. Kommittén som ansvara för prisen har ju några val att göra. Själv söka fram kandidater som inte är en ovanlig väg. Eller lägga ner verksamheten när den förefaller överlevt sig själv. Och då menar jag inte Näringslivsdagen som givetvis ska leva vidare. Men prisinslaget bör nog förnyas!

Nu bara måste den ha kommit. John Thornader, kollega och personalföreningens ordförande kommer med morgontåget och ska mellanlanda på frukost hos oss på expen innan han drar vidare i länet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback