I väntan på tidningarna!

Ytterligare bevis på att jag fortfarande inte är helt tillräknelig. Öppnade dörren för att hämta tidningarna - som inte kommit än - och där stod min handväska prydligt öppen med plånboken väl synlig. Misstänker att den stått än mer synlig men att någon vänlig granne puttat in den ur synhåll.

Satt och kollade lite valstatistik - sökte "guldägg". Och visst finns dom. I karesuando har vi ökat i riksdagsvalet från 1,3 till 5,0, i kommunvalet från 2,3 till 4.2 och i landstingsvalet från 3,1 till 6,8. Detta dataintrång till trots.

Orsaken heter Anne Kotavuopio Jatko! Hon bevisar att det går att stå emot rikstrenden.

Apropå guldägg fick jag en guldtupp i måndags. Kusin kerstin tyckte att jag var guld värd som kämpat tappert så jag fick en fin liten äggkopp till min samling. En med guldrand och en tupp i guld!

Nu tror jag tidningarna kommer - tur jag hann ta in väskan. Bara så mitt tidningsbud inte fattar hur virrig jag är egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback