Rättsäkert?

Nog för att det känns som om 14 års fängelse är för lite när jag läser i Expressen vad han anklagas för. Men det känns ändå väldigt obehagligt och rättsosäkert att nämndemännen och rådmannen står så långt ifrån varandra. Nämndemännen står för domen 14-års fängelse och rådmannen - en kvinnlig sådan - ville bara ha 2 års fängelse - villkorligt.

Det känns sunt att domen överklagas.

Annars mår jag bra - har åkt hem nästan som en 8-5 människa. Kusin Kerstin lurade mig att fara förbi Myrorna för de skulle ha så fina överkast. Fast jag blir fullständigt förvirrad för jag ser knappt skillnad på det som hänger där. Är det gardiner, täcken eller överkast?

Men vad tror ni - mot alla föresatser så nog kom jag hem med  7 äggkoppar för tillhopa 90 kronor. Fast det kanske bara är 6 st - en av märket Tupperware vet jag faktiskt inte säkert om det är en äggkopp. Men kul är den och ni ska få se den på bild så småningom.

Men nu ska jag vila till nyheterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback