Absolut lugnt

Dagen förflöt med ett tidigt besök hos föräldrarna. Ankomst Luleå city klockan 10.10 - avresa därifrån klockan 11.10

Lite småärenden och många möten - ska jag kategorisera in dem så är centerpartiet i majoritet - mötte både Stefan och Birgitta samt Camilla.

Kuriren var hjälpare i nöden. Fick knappa bort ett telefonsamtal när jag stod i kassakö. Men eftersom vi anade att det var en person av gemensamt intresse som ringt mig så slog hon på Eniro. Nu visade det sig att intresset var helt på min sida för det var Elkedjan som stod för abonnemanget. Mera känt som Ljus & Kraft.

Så jag gick dit och fick veta att far skulle få en ny rakapparat istället för den som lämnats in för rep.

Helt slut när jag kom hem vid ett-tiden så det fick bli en liten middagsvila - vilken drog ut till strax efter tre då Nanny Öhvall ringde mig.

Nanny, som blir 87 i april, drar i morgon till Östersund för att fira julen. Hon rekommenderade för övrigt en halvtimme på soffan istället för värktabletter - enligt av henne själv beprövat recept godkänt av hennes doktor.

Nu har jag sett att kusin Lena har ringt - och dessutom har jag kvar att ringa Eva Winther sen igår.

Julklappar och lite iordningställande av mat resterar också för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback