Min bästa tid är nu!

Vad ljuvligt det är dessa mörka morgnar. Det ar någon på polisstyrelsen igår som förbannade mörkret och längtade till fredag då det tydligen vänder.

Folk tror att jag skämtar men jag gillar verkligen dessa decemberdagar då det är mörkt hela dagen.

Vill bara påminna Stefan Tornberg om att han lovat att motionera om att Tjugondaknut ska flyttas till sista februari - så vi kan ha hjälp av julen för att överleva de tråkiga januari och februari. Då det äckliga kalla ljuset återvänder. I mars är det okej igen med ljuset - då finns det hopp om att solens strålar tittar fram och till och med ger en hint av värme.


Kommentarer
Postat av: Berndt

Visst, det ska vara decembermörkt med myslys i fönster, granar och buskar. Men när januari kommer - då jäklar ska mörkret förbannas. Det är då man längtar efter det naturliga ljuset!

Postat av: Ylva Strutz

Ja - och naturligt ljus får vi inte förrän i mars. Januari, februari är det bara något kallt, grått genomskinligt, ogästvänligt - som de riktigt positiva kallar ljus.

2007-12-12 @ 09:45:04
URL: http://strutz.webblogg.se
Postat av: Stefan

Har jag verkligen lovat det? Låter som en god idé, men frågan är vad Carl Bildt säger. Han gillar inte när riksdagen ska besluta om historiska skeenden.

2007-12-13 @ 16:45:06
URL: http://stefantornberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback